فولاد فيدار

ورق گالوانیزه سینوسی

ورق گالوانیزه سینوسی

ورق های گالوانیزه را از ورق های روغنی تولید میکنند ورق های گالوانیزه خود دارای انواع گوناگونی هستند. همچون ورق کرکره سینوسی گالوانیزه، ورق عرشه فولادی، ورق شادولاین، ورق لمبه یا لامپا و ورق گالوانیزه ذوزنقه  
ورق گالوانیزه سینوسی نوعی از ورق های موجدار گالوانیزه است. به علت ظاهر این ورق ها که به شکل موج سینوس هستند به آنها ورق سینوسی میگویند. از این ورق ها برای ساخت سقف های شیروانی استفاده میشوند. در ادامه در مورد ورق های گالوانیزه سینوسی بیشتر خواهیم پرداخت.

 

پیشینه ورق های گالوانیزه سینوسی

 

زمانی که این ورق ها برای اولین بار به ایران وارد شدند بیشتر افراد ثروتمند و مرفه جامعه از این ورق ها برای سقف خانه های خود استفاده میکردند. سپس با پیشرفت بیشتر تکنولوژی و ساخت دستگاه های جدید تولید ورق های سینوسی نیز افزایش پیدا کرد و افراد دیگر هم توانستند از این ورق ها برای سقف خانه هایشان استفاده کنند.
یکی از مشکلاتی که این ورق ها داشتند زنگ زدگی و پوسیدگی آنها بود که باعث خوردگی و از بین رفتن ورق و در نهایت سوراخ شدن سقف میشدند. از آنجایی که ورق های گالوانیزه رنگ پذیراند افراد به فکر رنگ کردن ورق های سیسنوسی بیافتند که در نتیجه این کار مقاومت ورق های سینوسی در مقابل خوردگی افزایش یافت البته رنگ کردن این ورق ها مزایایی دیگر همچون زیبایی سقف نیز با خود به همراه داشت.

 

پیشینه ورق های گالوانیزه سینوسی

 

اطلاعاتی جامع در مورد ورق گالوانیزه سینوسی

عمده استفاده از ورق های سینوسی به این شکل بوده و هست که افراد برای تخلیه سریع تر سقف خانه ها از برف و آب باران از این ورق ها بر روی سقف خانه هایشان استفاده میکردند تا آب باران و برف را سریع تر به سمت زمین بفرستند. البته امروزه استفاده از سقف های شیروانی بیشتر شده است برای اینکه این سقف ها و ورق ها انواع سلیقه ها را پوشش بدهد در انواع مدل ها و نوع ها ساخته و تولید میشوند. یکی از دلایل اینکه از ورق های سینوسی همچنان استفاده میشود قیمت به صرفه آن ها است. ضخامت این ورق ها از 0.5 تا 0.6 میلیمتر است و در اندازه 1250 میلیمتر با طول دلخواه مشتری ساخته و تولید میشود. از تولید کنندگان این ورق در ایران میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فولاد مبارکه اصفهان
  • فولاد امیر کبیر کاشان
  • شرکت ورق خودرو چهار محال بختیاری
  • فولاد شهر کرد

 

اطلاعاتی جامع در مورد ورق گالوانیزه سینوسی


به عنوان نکته پایانی باید این نکته را ذکر کنیم به یاد داشته باشید که ورق های گالوانیزه معمولی با ورق های گالوانیزه رنگی در طول و عرض و اندازه و وزن هیچ تفاوتی ندارند و تنها تفاوت آنها در قیمتشان است که به طبع قیمت ورق های گالوانیزه رنگی از ورق های گالوانیزه معمولی گران تر است.


شما میتوانید با مراجعه به صفحات قیمت ورق روغنی و قیمت ورق گالوانیزه از قیمت این ورق ها اطلاع یابید البته به خاطر داشته باشید از آنجایی که قیمت آهن به صورت روزانه تغییر میکند حتما برای تایید نهایی قیمت با کارشناسان ما تماس بگیرید. همچنین کارشناسان ما آماده هستند تا در مورد انواع ورق ها به شما مشاوره بدهند.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ