فولاد فيدار

نبشی اسپیرال چیست و چه کاربردهایی دارد؟

نبشی اسپیرال چیست و چه کاربردهایی دارد؟

نبشی یکی از مقاطع فلزی مهم در ساخت و ساز است که شکل ظاهری آن مشابه حرف L انگلیسی است و در پروژه های عمرانی و صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد، این محصول از نظر ظاهری به دو نوع بال مساوی و بال نامساوی و از نظر وزنی به دو نوع سبک و سنگین تقسیم بندی میشوند، به طور کلی نبشی ها در انواع مختلف، در سایزها، شکل ها، در انواع مختلف و متریال مختلف مانند: آهن، آلومینیوم و فولاد ساخته میشوند، یکی از انواع این مقاطع نبشی اسپیرال هستند که در کاربردها و نحوه تولید از انواع دیگر متفاوت هستند.

اسپیرال نوع خاصی از نبشی است که از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. و از انواع سبک و بال مساوی نبشی است، این محصول را با نام نبشی نورد گرم بال مساوی هم میشناسند. 

انواع کاربردهای نبشی اسپیرال

مقاطع فولادی مختلف با توجه به انواع مختلف، متریال های استفاده شده و همچنین شکل ظاهریشان در کاربردهای مختلفی استفاده میشوند، از کاربردهای نبشی اسپیرال میتوانیم به موراد زیر اشاره داشته باشیم.

1.    کاربردهای مختلف در ساخت دکل های انتقال نیرو
2.    ساخت و تولید ماشین آلات
3.    ساخت سازه های خرپا
4.    بکارگیری در ساخت تجهیزات صنعتی
5.    کاربرد در ساخت قاب های فلزی
6.    تولید نبشی های لقمه یا خرد شده

نحوه تولید نبشی اسپیرال

نبشی ها به طور کلی به دو روش فابریک و پرسی تولید میشوند، نبشی های پرسی را از ورق های فولادی با طول 6 متر تولید میشوند، برای تولید آنها باید ورق را از وسط خم کرده و به شکل L در بیاوریم، اما در نبشی های فابریک این فرایند متفاوت است، و برای تولید به طور مستقیم از فرایند نورد گرم استفاده میشود، و از همان ابتدای کار شمش فولادی تبدیل به نبشی میشود.

نبشی های اسپیرال از بهترین و با کیفیت ترین انواع این محصول در بازار هستند، که از شمش با عیار بالا و بالاترین کیفیت ترکیبات شیمیایی تولید میشوند، و به عنوان دقیق ترین نوع از نظر ابعاد و استانداردها در ایران شناخته میشوند.  

قیمت نبشی اسپیرال

همانظور که گفتیم نبشی های اسپیرال از نظر دقت، استاندارد و کیفیت در سطح خوبی قرار دارند، و تحت عملیات های مختلف مانند سوراخکاری، جوشکاری و .... به دلیل انعطاف بالایی که دارن آسیب نمیبینند، همین موضوع باعث میشود که قیمت نبشی اسپیرال بالاتر از انواع معمولی هم باشد. این محصول در ایران در کارخانه های فولاد کوهپایه و کارخانه های شکفته مشهد و کارخانه ایران اسپیرال ساخته میشوند. 

 

بیشتر بخوانید: لوله اسپیرال چیست؟

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ