فولاد فيدار

مش فولاد چیست و چه کاربردی دارد؟

مش فولاد چیست و چه کاربردی دارد؟

توری مش یا مش جوشی به نوعی از توری های مشبک فلزی گفته میشود، که از مفتول های آهنی یا گالوانیزه تولید میشوند، و به صورت های: آجدار، پنلی و فولادی در بازار عرضه میشوند.

از این محصول در ساخت دیوارهای باربر و سقف و پارتیشن ها استفاده میشود. و ضخامت آنها از سیم های مفتولی بیشتر بوده و برای ساخت پانل های مشی استفاده میشوند. 

 از توری مش بسیار در ساختمان سازی و برای مسلح کردن بتن و فونداسیون و شبکه های میلگردی استفاده میشود.

نحوه ساخت توری مش

برای ساخت توری های مش از انواع مختلف میلگرد آجدار و ساده استفاده میشود. برای ساخت آنها در ابتدا میلگرد های را به صورت شبکه های مربعی شکل در کنار هم قرار میدهند و به هم جوشکاری میشوند، البته باید توجه داشت که منظور ما از توری های مش کاملا متفاوت از توری های مرغی، حصاری و... است که با استفاده از مفتول های به هم تابیده و بافته میشوند، به این دلیل که همانطور که گفتیم این توری ها با استفاده از جوش دادن به هم متصل میشوند. 

توری های جوشی را میتوانید به صورت رولی یا برگی از بازار خریداری کنید، به طور معمول انواع برگی با استفاده از مفتول های با ضخامت 4 و 6 میلیمتری تولید میشوند و توری های رولی با استفاده از مفتول های 2.5 تا 5 سانتی متری تولید میشوند. 

توری مش یا مش جوشی

قیمت توری مش یا مش جوشی

قیمت این محصول به سایر مفتول یا میلگردهایی که در آن استفاده شده است بستگی دارد، به این دلیل که قیمت میلگرد های با ضخامت بالاتر، بیشتر است، توری های مش یا مش های جوشی تولید شده اب استفاده از آنها دارای قیمت بالاتری هستند، اما متداول ترین نوع، با استفاده از میلگردهای ساده 6 میلیمتری و نوع آجدار 8 میلیمتری ساخته میشوند و در صنعت ساختمان بسیار پرکاربرد هستند. 

مزایای استفاده از شبکه های مش

توری های مش از مزین های زیادی برخوردار هستند، از مهمترین مزیت های توری های مش میتوانیم به مقرون به صرفه بودن انها اشاره داشته باشیم. 

همچنین به این دلیل که در اتصال گره ها از جوشکاری استفاده شده است، به همین دلیل هم از مقاومت بسیار بالایی در مقایسه به توری های دیگر برخوردار هستند.

سرعت پیاده سازی پروژه و سرعت بخشیدن به کار یکی دیگر از مزیت های مهم این محصول است. 

کاربردهای مش فولادی

همانطور که گفتیم این محصول در صنایع ساختمانی و صنعتی کاربرد زیادی داشته و برای مسلح کردن بتن از آنها استفاده میشود.

از کاربردهای توری های مش میتوانیم به ساخت و ایجاد کف بنا و ساختمان اشاره داشته باشیم، و این روزها در کشور ما تبدیل به یکی از متداول ترین روش های ساخت ساختمان ها و پروژه ها شده است. 

همچنین از آنها در ساخت سقف ها و دیوارهای کامپوزیتی، دیوارها و قطعات پیش ساخته شده ای که در انبارها، سالن ها و ... استفاده میشود استفاده میکنند. 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ