فولاد فيدار

مشخصات فنی لوله مانیسمان

مشخصات فنی لوله مانیسمان

لوله مانیسمان نام خود را از برادران آلمانی مانیسمان که خود مخترع روش تولید این نوع لوله بوده اند گرفته است و اولین بار با همین نام وارد ایران شده و از آن پس همه لوله های بدون درز با همین نام در بازار شناخته میشوند.
در تولید این لوله که به لوله بدون درز یا سیملس نیز معروف است همانطور که از نامش پیداست هیچ نوع درز یا جوشی در سطح لوله مشاهده نمیشود.


 در تولید لوله مانیسمان یا سیملس باید بیلت یا شمش فولادی ابتده حرارت دیده و سپس با عبور از بین غلطکهایی مخصوص و انجام عملیات نورد و اعمال نیروهای کششی به شکل مطلوب رسیده و سپس توسط سمبه ای ماتریسی, سوراخی داخل آن ایجاد شده و شکل لوله به خود میگیرد.

 

خط تولید لوله مانیسمان

 

کاربرد لوله مانیسمان


لوله مانیسمان بیشتر برای کاربرد در سایزهای کوچک ( از 2/1 اینچ تا 24 اینچ) مناسب است و برای سایزهای بزرگتر بایستی از لوله های درزدار یا درز مخفی استفاده کرد ولی همین بدون درز بودن باعث ایجاد قابلیتهای فراوان در کاربرد این نوع لوله شده است از جمله: 

 

  1. استفاده از لوله مانیسمان در موقعیتهای حساس و پرخطر به دلیل تحمل فشار و دمای بالا مانند اسلحه سازی یا صنایع گاز و پتروشیمی
  2. کاربرد لوله بدون درز یا سیملس در لوله های میلیمتری به کار رفته در بویلرها و مبدل ها به علت ظرافت و دقت در ابعاد لوله
  3. به کارگیری لوله بدون درز در صنعت برق به منظور ساخت برجهای پشتیبانی خطوط انتقال برق و همچنین سازه های فولادی به دلیل استحکام بالای این لوله ها

با توجه به مزایای ذکر شده, این لوله ها دارای طول عمر مفیدتری نسبت به دیگر انواع لوله هستند و با اینحال که هزینه تولید این نوع لوله بالاتر و قیمت آن نیز بیشتر است ولی به علت کارایی بالای لوله های مانیسمان در صنایع حساس ذکرشده ارزش خرید و سرمایه گذاری را دارند. در صورتی که قصد خرید  و اطلاع از قیمت لوله مانیسمان را دارید با کارشناسان فروش فولاد فیدار تماس بگیرید

 

انواع لوله مانیسمان

 

انواع لوله های مانیسمان 

 

لوله مانیسمان آلیاژی

 

این نوع لوله از ترکیب فولاد با نیکل, برنج, موبیدیم و سایر عناصر به صورت آلیاژ درمی آید تا مقاومت آن در برابر خوردگی بالا رود و این نوع لوله مانیسمان خود به سه دسته تقسیم میشود: 

 

 

  • مانیسمان آلیاژی حرارتی: با قابلیت تحمل دماهای بسیار بالا از 450 تا 1100 درجه سانتیگراد
  • مانیسمان آلیاژی برودتی: با قابلیت تحمل دماهای بسیار پایین تا منفی 30 درجه سانتیگراد
  • مانیسمان گازهای ترش و اسیدی: با قابلیت تحمل در برابر خوردگی در محیط های اسیدی و قلیایی


لوله مانیسمان گالوانیزه

 

لوله های بدون درز روی اندود شده با قابلیت تحمل در برابر زنگ زده گی در محیطهای مرطوب و در معرض آب 


لوله مانیسمان سیاه

 

با ظاهری تیره و تولید شده از شمش سیاه فولادی  
 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ