فولاد فيدار

سقف عرشه فولادی چیست؟ 

سقف عرشه فولادی چیست؟ 

سقف عرشه فولادی به نوعی از سقف ها گفته میشود که از ورق گالوانیزه و برشگیرها ساخته شده است، این ورق ها به دو نوع roof deck و floor deck تقسیم بندی میشوند.  و در صنایع ساختمان یازی مورد استفاده قرار میگیرند. 
استفاده از سقف های عرشه فولادی در مقایسه با انواع دیگر سقف ها دارای مزایای بسیاری است، از این مزایا میتوانیم به هزینه کمتر پروژه در مقایسه با سایر انواع سقف ها است. 

تاریخچه سقف عرشه فولادی

تاریخچه ساخت سقف های عرشه فولادی به سال 1740 میلادی باز میگردد که برای اولین بار از آنها برای کاور کردن آهن استفاده شده بود، پل مالوین شیمیدان فرانسوی برای نخستین بار آهن را در روی مذاب غوطه ور کردند، پس از گذشت چند سال 1820 یک مهندس به نام هنری پالمر موفق شد ورق گالوانیزه شده با روی را کنگره دار نماید. 

از مزیت های ورق های سقف عرشه فولادی وزن پایین، مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی، امکان حمل و نقل بسیار ساده و... است، بیشترین استفاده از این محصول در کشورهای ایالات متحده، استرالیا، بیوزیلند، هند و انگلستان برای ساخت بناهای ساختمانی است. 

در ابتدای پیدایش و ساخت این ورق ها از آهن کم کربن برای ساختشان استفاده میشود، اما پس از مدتی فولاد نرم جای آن را گرفت و با گذشت زمان و ارتقا تکنولوژی ساخت این ورق ها تبدیل به یکی از متداول ترین مصالح ساختمانی شدند. و هم اکنون هم با ارتقا و افزایش نیاز به این سقف ها کارخانه های بزرگی در جهان اقدام به تولید آنها میکنند. 

اجرای سقف عرشه فولادی

بیشتر بخوانید: تیرچه بلوک یا سقف تیرچه چیست و انواع آن

 

تولید سقف عرشه فولادی

سقف عرشه فولادی با استفاده از کویل های ورق با عرض های 1 تا 1.5 متری به صورت نورد سرد ساخته میشوند، مرحل ساخت آنها شامل گام های متعددی از جمله: باز کردن رول ورق، ایجاد خم ها، برجستگی ها و طرح های مختلف به صورت مرجله به مرحله برق، و سپس برش داده آنها با استفاده از گیوتین و یا اره برقی به انداره های مورد نیاز. البته قیمت ورق گالوانیزه به طور مستقیم بر قیمت سقف عرشه فولادی موثر است. 

مزایا استفاده از سقف عرشه فولادی

  • این سقف ها در برابر آتش سوزی در مقایسه با مصالح ساختمانی دیگر از مقاومت بالاتری برخوردار هستند. 
  • اجرای این سقف ها بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر است. 
  • از این سقف ها میتوانیم به عنوان جایگزین مناسبی برای سقف های تیرچه های بلوک و سنتی استفاده کرد. 
  • سقف های عرشه فولادی دارای قیمت ارزان و مقرون به صرفه ای هستند. 
  • این سقف ها را میتوانیم به عنوان جایگزین مناسبی برای تیرچه بلوکی و سنتی استفاده کنیم. 
  • حمل و دپوی این ورق ها به دلیل وزن کمی که دارند بسیار مقرون به صرفه است. 
  • برای اجرای سقف های عرشه فولادی نیازی به استفاده از میلگرد کششی یا تیرهای فرعی نیست و همین موضوع باعث کاهش قیمت پیاده سازی این سقف ها میشود. 
  • در این نوع میتوانیم کلیه طبقات را به طور همزمان پیاده سازی کنیم و همین موضوع سرعت کار و هزینه های آن را بسیار کاهش میدهد. 
  • به دلیل استفاده از ورق گالوانیزه در ساخت آنها در برابر خوردگی و شرایط جوی مختلف مقاومت بسیار بالایی دارند. 


شما میتوانید قیمت مقاطع فولادی همچون قیمت میلگرد و قیمت ناودانی را با مراجعه به صفحات آن دریافت کنید.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ