فولاد فيدار

توری مرغی و فرنگی چه فرقی با هم دارند؟

توری مرغی و فرنگی چه فرقی با هم دارند؟

شبکه های فلزی بافته شده از سیم مفتول یا برش ورقه های فولادی و فلزی را توری می نامند که هر یک از آن ها دارای انواع مختلفی هستند‌. دو نوع از پر طرفدار ترین انواع توری ها، نوع مرغی و فرنگی می باشند که اغلب افراد آن ها را با هم اشتباه می گیرند. زیرا، هر دوی این توری ها دارای چشمه های شش ضلعی بوده و از نظر ظاهری، شباهت زیادی به یکدیگر دارند. این محصول تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند ؛ به طور مثال: ضخامت مفتول ها، ابعاد چشمه ها، قیمت هر یک از آن ها و ... با هم متفاوت می باشند. برای آشنایی بیشتر با تفاوت های توری های مرغی و فرنگی در ادامه مقاله با ما همراه باشید‌. ما در ادامه ابتدا شما را با توری های مرغی و فرنگی به طور کامل آشنا کرده و سپس به تفاوت های آن ها خواهیم پرداخت.


توری مرغی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟


ممکن است تا با شنیدن نام توری مرغی فکر کنید که این محصول فقط برای حصارکشی محل زندگی حیواناتی اعم از مرغ، مورد استفاده قرار می گیرد. اما، باید خدمت هر یک از شما عزیزان بیان کنیم که توری مرغی یا همان سیم مرغی، یک حصار همه کاره می باشد که می توان از آن در هر محیطی استفاده کرد. لازم به ذکر است تا بدانید که این محصول، از سیم سخت با سوراخ های کوچک و انعطاف پذیری ساخته شده و اشکال مختلفی دارد.
 این نوع توری دارای روکشی گالوانیزه است و می توان از آن در شرایط آب و هوایی مختلف، استفاده کرد. زیرا، دچار هیچ گونه زنگ زدگی، خوردگی و آسیبی نمی شود. در رابطه با ویژگی های این محصول، باید بدانید که انعطاف پذیری بالایی دارد، بنابراین می توان آن را به اشکال مختلفی تبدیل نموده و مورد استفاده قرار داد. علاوه بر این، توری مرغی یکی از با کیفیت ترین توری ها به شمار می آید که بر اساس استانداردهای ملی و جهانی به تولید می رسد.


آشنایی با روش های تولید توری مرغی

توری مرغی و کاربرد آن | فولادفیدار
هم اکنون که با توری مرغی به خوبی آشنا شدید، ممکن است سوال کنید که این محصول از طریق چه روشی به تولید می رسد؟ در پاسخ به این سوال شما عزیزان باید بیان کنیم که تولید توری مرغی تقریبا شبیه به تولید سایر توری ها است و روشی یکسان دارد. به طور کلی بهتر است تا بدانید که توری مرغی را می توان از طریق دو روش دستی و دستگاه، به تولید رسانیده و روانه بازار کرد. اما، روش دستی آن شایع تر بوده و مورد استقبال سازندگان قرار گرفته است. به طوری که در روش دستی ابتدا دو نفر سیم های مفتول گالوانیزه را به دور یک قالب می پیچانند تا از این طریق شکل گیری پیدا کند. سپس، هر دو سر آن را با کمک پیچ گوشتی بافته و در نهایت به شکل رول ها تبدیل می کنند.
در روش دستگاهی نیز ابتدا مفتول هایی را در دستگاه های کشش مخصوص، قرار می دهند. سپس، در مرحله بعدی مفتول ها را روکش دهی کرده و وارد بخش حصار بافی می کنند. در بخش حصار بافی، مفتول های گالوانیزه به هم پیچ خورده و به شکل های لوزی تبدیل می شوند. در مرحله آخر نیز با کمک سیم پیچ اتوماتیک، ابتدا و انتهای  توری ها را محکم کرده و تولید را به پایان می رساند. به یاد داشته باشید که توری مرغی که با روش دستی به تولید می رسد قیمت کمتری در مقایسه با شیوه دستگاهی دارد‌.


انواع توری مرغی کدامند و در چه صنعت هایی کاربرد دارند؟


توری مرغی دارای انواع مختلفی است که درطرفدار ترین نوع آن ها شامل: نوع گالوانیزه گرم، نوع گالوانیزه سرد و نوع پلاستیکی می باشند. هر یک از انواع این توری های مرغی  در صنعت های مختلفی الخصوص در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال: می توان از انواع این توری ها برای حصارکشی و محافظت از انواع پرندگان استفاده کرد. در واقع، می توان این توری را تبدیل به محوطه ای شبیه به لانه کرد و مورد استفاده قرار داد. یکی دیگر از کاربردهای انواع توری های مرغی، درست کردن مرزی برای باغچه ها، باغ ها و .... شد و یا برای حصار کشی انواع فضاهای سبز، مصرف نمود.
به یاد بسپارید که توری های مرغی در صنعت نظامی نیز مورد استفاده قرار می گیرند و می توان از آن ها برای حصارکشی برخی از محیط های ممنوعه، استفاده کرد. علاوه بر تمامی موارد، انواع این توری ها برای ساخت آثار و مجسمه های هنری نیز کاربرد گسترده ای دارند که به خاطر انعطاف پذیری بالای آن ها می باشد. در صنعت ساختمان سازی نیز علاوه بر مرز بندی و حصار کشی در بخش گچ کاری و زیر سازی کاشی ها نیز این توری ها کاربرد دارند‌


توری فرنگی چیست و چه کاربردی دارد؟


پیش از این که با تفاوت های توری مرغی و فرنگی آشنا شوید، بهتر است تا شما را با توری فرنگی نیز آشنا نماییم. لذا، به یاد داشته باشید که توری فرنگی یک حصار قابل حمل، پیش ساخته و انعطاف پذیری است که دارای چشمه های شش ضلعی می باشد. به راحتی می توان این توری را نصب کرد  و قابلیت این را دارد که به نیروهای برق نیز متصل شده و از زمین و ملک ها، محافظت نماید. این محصول، دارای استحکام بالایی بوده و توان مقابله با هر نوع آسیب و خوردگی را دارد.
در رابطه با کاربرد این توری ها بهتر است تا بدانید که می توان از آن ها به عنوان حصارکشی و فنس کشی اطراف باغ ها، ساختمان ها و ملک های شخصی استفاده نمود. علاوه بر این می توان برای مرز بندی زمین های کشاورزی، زمین های دیمی و ... نیز از این توری ها یاری گرفت. به یاد داشته باشید که یکی از اصلی ترین کاربردهای توری های مرغی در  ساخت سقف سوله ها و محوطه های ان ها می باشد.


توری های مرغی و فرنگی چه تفاوت ها و شباهت هایی به یکدیگر دارند؟


در حال حاضر که با توری های فرنگی و مرغی آشنا شدید، ممکن است سوال نمایید که این توری ها چه شباهت ها و تفاوت هایی به یکدیگر دارند؟ در پاسخ به این سوال باید بیان کنیم که این دو توری از نظر ظاهری شباهت های زیادی به یکدیگر دارند. به عنوان مثال: هر دوی آن ها دارای چشمه های شش ضلعی می باشند. اما در رابطه با تفاوت های آن ها بهتر است تا بدانید که ضخامت هر یک از مفتول های این توری ها با هم فرق دارند. به نحوی که ضخامت توری های مرغی همواره کمتر از توری های فرنگی می باشد.
 لذا، توری های مرغی سبک تر و نازک تر بوده و به همین خاطر نرخ کمتری نیز دارند. در واقع در این بخش دو تفاوت عمده را بیان کردیم که یکی مربوط به ضخامت مفتول ها و دیگری مربوط به قیمت آن ها می باشد. یکی دیگر از تفاوت های بین توری مرغی و فرنگی مربوط به عرض آن ها می باشد. به نحوی که توری فرنگی در عرض ‌های 120، 150 و 180 سانتی ‌متر تولید شده و در مقابل، توری های مرغی در عرض های 90 و 120 سانتی‌ متر ساخته شده و روانه بازار می گردند.
خلاصه مطلب
ما در این مقاله تلاش کردیم تا هر یک از شما عزیزان را با توری مرغی و فرنگی آشنا کرده و به شباهت ها و تفاوت های آن ها اشاره کنیم. لذا، اگر که هر یک از شما عزیزان پس از مطالعه مقاله تصمیم به خرید این توری ها را دارید، می توانید به فولاد فیدار مراجعه کرده و با کیفیت ترین محصولات را تهیه کنید. اما، به یاد داشته باشید که پیش از خرید حتما باید اطلاعات کاملی در رابطه با محصولات داشته باشید تا به اشتباه محصولی را تهیه نکنید. اگر در این زمینه به کمک و یا مشورت نیاز دارید، می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ