فولاد فيدار

تفاوت میان میلگردهای خمشی و میلگردهای برشی

تفاوت میان میلگردهای خمشی و میلگردهای برشی

در آرماتور بندی از هر دونوع میلگردهای خمشی و برشی برای دال ها استفاده میشود، استفاده از این محصولات میتواند سازه را در برابر نیروهای مختلف مقاوم سازی کند، در ادامه این نوشته چند تفاوت میلگردهای خمشی و برشی را بررسی خواهیم کرد.

دال های بتنی یکی از اعضای ساختمان های امروزی هستد که از جنس بتن و با ضخامت 10 تا 50 سانتی متر ساخته میشوند.  این بخش به صورت افقی در ساختمان ساخته میشود.  

زمانی که یک دال ساخته میشود، در بخش پایین آن لنگری مثبت و تکیه گاه هایی دارد. تا بتواند در برابر تنش های بالا مقاومت خوبی داشته باشد.

 

دال بتنی

 

میلگرد خمشی

در آماتور بندی برای انتقال تنش ها لنگر خمشی ساخته میشوند و در پایین دال ها متصل میشوند، با نصب این میلگرد ها، بار خمشی ایجاد شده در بخش پایین دال به سمت تیرها منتقل میشود.
سفره ارماتورهای خمشی، با سایز و قطر بزرگتر تحت عنوان نوار آماتورهای خمشی ساخته میشوند و یک دال یک طرفه روی تیرهایی که در دوطرف مخالف آنها قرار دارد، ایجاد میشود.

میلگرد برشی

همانطور که از نام میلگرد برشی مشخص است برای افزایش مقاومت سازه ها در برابر نیروهای برشی از آنها استفاده میشود، وظیفه اصلی این نوع مهار کردن ترک هایی است که در طول دهانه رشد میکنند و مهار کردن آنها است. این نوع داری سایز و قطر کوچکتر از انواع خمشی هستند. و به صورت عمود نسبت به آماتورهای اصلی قرار میگیرند.

 

آماتور بندی دال ها

 

فرق بین میلگردهای خمشی و برشی

  1. آماتورهای برشی در طول بلندتر و انواع خمشی در جهت کوتاه تر دال استفاده میشوند.
  2. تفاوت قیمت میلگرد خمشی و برشی 
  3. آماتور برشی در بخش بالای نوار و آماتور خمشی در بخش پایینی دال نصب میشوند.
  4. از آماتورهایی که سایز بزرگتری دارند به عنوان میلگرد خمشی و آنهایی سایز کوچکتری دارند به عنوان برشی استفاده میشوند.
  5. از انواع خمشی برای انتقال تنش به تیر ها استفاده میشود. و انواع برشی برای انتقال تنش هایی که در بالای دال ایجاد میشوند استفاده میشود.

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ