فولاد فيدار

انواع توری های پرسی و کارکرد آنها

انواع توری های پرسی و کارکرد آنها

توری های پرسی، توری های مشبک و مستطیلی هستند که از نظر کلی می توان شباهت زیاد آن را با توری های جوشی برقرار کرد. این شبکه های مشبک دارای کاربردهای بسیار زیادی هستند. محل اتصال تار و پود هایی که در این شبکه های مفتولی وجود دارد به یکدیگر بافته شده است. از ویژگی های کلی که راجع به این توری ها و شبکه های مفتولی می توان گفت وجود انعطاف بسیار بالا در کنار مقاومت آن می باشد.

چنانچه نیاز به اطلاع دقیق از قیمت آهن دارید میتوانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

مشخصات فنی توری های پرسی

توری های پرسی با شکل مشبک و به صورت مربع و مستطیل، دارای ویژگی های فنی خاص خود می باشند. از ویژگی های فنی توری پرسی می توان به قطر کلی آنها که از 6 تا 3 میلیمتر می باشد، ابعاد چشمه که  از 8 تا 2 سانتی متر متغیر می باشد و جنس مفتول های آنها که از مواد مختلفی از جمله آهن، فلزات و انواع مفتول های گالوانیزه ساخته شده، اشاره کرد.

توری های پرسی به طور عمده در ابعاد مشخصی تولید می شوند. این توری ها می توانند دارای طول 1 تا 4 متر و عرض نهایتا 2 متر باشند.

ویژگی های توری پرسی

توری های پرسی در واقع شبکه های درهم تنیده شده ای هستند. این توری ها به طور معمول از جنس مفتول های گالوانیزه و یا آهنی و یا حتی انواع فلزات دیگر، می باشند.

این شبکه های توری شکل در صنایع مختلف کاربردهای بسیار زیادی دارند. توری های پرسی دارای مقاومت مطلوبی در برابر تغییرات دمای محیط و سرما و گرما، ضربه و فشار می باشند.

توری های فلزی انعطاف بسیار بالایی دارند که همین امر میزان استفاده و کارکرد این تور های پرسی را افزایش می دهد. توری های پرسی دارای طرح های متفاوتی هستند و همین امر باعث استفاده بسیاری از طراحان از این نوع توری ها می شود.

این توری ها می توانند در محل هایی که استفاده می شوند، شرایط گردش هوا را بوجود بیاورند و در زمان حریق نیز، جلوی جریان آب را نمی گیرند.

 

انواع توری های پرسی و کارکرد آنها

بیشتر بدانید: توری مرغی ویژگی ها و کاربرد های آن

 

کاربرد های توری های پرسی

این نوع توری های پرسی دارای کاربردهای زیادی در ساختمان و طراحی های مختلف و در صنایع می باشند. می توان آنها را در انواع محافظ هایی که در درها و ورودی های مختلف و پنجره ها استفاده می شود، ساخت قفس هایی برای انواع حیوانات، تعیین محدوده زمین ها در باغات و زمین های کشاورزی، و همچنین در صنایع مختلف از جمله نفت و صنایع درمانی و پزشکی و در پانل ها و یا دیوار های پیش ساخته، دید. همچنین در سیستم های تهویه و سیستم های گرمایشی ساختمان و حتی آرماتور گذاری و مسلح کردن بتن ها و دیوار های بتنی برای اضافه کردن خاصیت کششی به بتن از دیگر موارد کاربرد توری های فلزی می باشند.

 

انواع توری های پرسی و کارکرد آنها

مزایای استفاده از توری های پرسی

به طور کلی توری های پرسی و یا به عبارتی، شبکه های فلزی گالوانیزه دارای سه نوع اصلی حصیری، دارای موج و موج دار ساده می باشند. استفاده کردن از این توری ها مزایایی را با خود به ارمغان می آورند.

قیمت خوب و مناسب، مقاومت کششی و فشاری بسیار بالا نسبت به باقی توری ها در بازار، سطوح خوب و کاملا ضد لغزش و مقاوم بودن این توری ها در برابر زنگ زدگی به علت گالوانیزه بودن و ضد زنگ شدن از ویژگی ها و مزایای اصلی این توری ها می باشند. اگر مایل به دانستن قیمت ورق گالوانیزه نیز هستید، به صفحه قیمت ها در وب سایت فولادفیدار مراجعه کنید.

فرایند تولید توری پرسی

برای تولید کردن انواع توری ها و شبکه های حصیری و مفتول های گالوانیزه و موج دار از دستگاه هایی که در بازار به دستگاه های پرسی معروف هستند، استفاده می شود. وظیفه اصلی این وسیله در کنار هم و روی هم قرار دادن مفتول ها و سیم ها می باشد و یکی از ویژگی های اصلی آن تولید انواع توری ها با عرض های مختلف است.

دستگاه های دیگری نیز در بازار و در تولیدی ها موجود می باشد که بعضی از این توری ها و شبکه های حصیری فقط برای تولید کردن انواع توری ها و مفتول های فلزی و آهنی به کار می روند و فقط این نوع از توری ها را درست می کنند.

یکی از روش های اصلی و خوب برای تولید این نوع توری ها، روش غوطه ور کردن توری می باشد. در این روش در یک وان که در آن مواد مذاب با درجه حرارت بسیار بالا وجود دارد، تولید انجام می شود و قسمت اصلی در این و آن ذوب می شود.

توری را از داخل این و آن مواد مذاب خارج می کنند و برای آماده شدن آن را در برابر اکسیژن و در معرض کربن قرار می دهند. در مرحله آخر تولید توری های فلزی، از لایه و ماده ای برای ایجاد مقاومت توری در برابر خوردگی و مقاومت در برابر زنگ زدگی استفاده می شود، در بسیاری موارد عمل گالوانیزه کردن بر روی توری انجام می شود.

 

انواع توری های پرسی و کارکرد آنها

 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ