فولاد فيدار

قیمت محصولات فولادی بعد از حمله نظامی ایران به اسرائیل

قیمت محصولات فولادی بعد از حمله نظامی ایران به اسرائیل

در این روزها بازار آهن فولاد داخلی دارای نوسانات مختلفی می ‌باشد و به نوعی آشفتگی در این بازار قابل مشاهده است. به طوری که از یک سمت شاهد کاهش قیمت‌ ها در برخی نوردکاران هستیم؛ اما، از سمت دیگر شاهد اختلاف قیمت ۲۵۰۰ تومانی نرخ میلگرد می ‌باشیم. در شرایط کنونی بازار به ضرر خریداران بوده و منجر به سردرگمی‌ ها و آشفتگی‌ های بسیار زیادی شده است. دلیل اصلی این اتفاقات نوسانات نرخ دلار و تنش‌ های نظامی به وجود آمده می ‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاع از قیمت روز محصولات فولادی در ادامه مطلب همراه ما باشید. 


وضعیت کنونی قیمت ‌ها در بازار آهن داخلی 


در روز گذشته و همچنین در روزهای گذشته بازار آهن و فولاد شاهد نوسانات آشفتگی ‌های بسیار زیادی بود که از یک سو برخی از محصولات کاهش پیدا می ‌کردند؛ اما، از سوی دیگر افزایش را تجربه می ‌نمودند. به طوری که در روز گذشته قیمت میلگرد که یکی از مهم‌ ترین محصولات بازار است، نرخ ثابتی نداشت و اصلی ‌ترین سردرگمی نیز مربوط به همین محصول می ‌باشد. به طور مثال: برخی از کارخانه‌ های تولید کننده میلگرد قیمت این محصول را بدون افزایش و کاهش اعلام می ‌کردند. اما، در برخی از کارخانه ‌های دیگر افزایش ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومانی در محصولات اعمال می ‌شدند. در برخی از مبادی ‌های فروش میلگرد نیز کاهش قیمت گزارش شده است. به طوری که قیمت میلگرد در کارخانه ذوب آهن اصفهان در سایزهای ۱۴ و ۱۶ حدوداً بین ۱۰۰ الی ۴۰۰ تومان کاهش پیدا کردند و به ۲۹۱۰۰ تومان رسیدند. در کارخانه میلگرد فایکو هم نرخ اغلب محصولات بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان افزایش یافته و به ۲۷۴۰۰ تومان رسیدند. در کارخانه راد همدان نیز قیمت میلگردها بدون افزایش یا کاهش اعلام شدند و در سایزهای استاندارد حدود ۳۰۴۶۵ تومان بودند.
اغلب مبادی ‌های فروش نیز از این قاعده مستثنی نبوده و روند ثابتی برای تمامی آن ها گزارش نشده است. به طوری که برخی از مبادی های فروش قیمت میلگردها را با کاهش ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومانی اعلام کردند. اما، برخی دیگر نرخ این محصولات را با افزایش ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی اعلام نمودند. در روز گذشته در اکثر کارخانه‌ های تیرآهن نیز این نوسان به راحتی قابل مشاهده بود. به طوری که اکثر کارخانه‌ های تولید کننده تیرآهن نرخ این محصول را در سایزها و ضخامت‌ های مختلف بین ۱۰ الی ۸۰ هزار تومان کاهش دادند. اما، برخی از کارخانه‌ های تولید کننده تیرآهن نرخ این محصول را بین ۱۰ الی ۵۰ هزار تومان افزایش دادند. در این میان کارخانه ظفر بناب نرخ تیرآهن‌ های خود را در تمامی سایزها ثابت نگه داشت و هیچ افزایش و کاهشی را در محصولات خود اعمال نکرد. قیمت انواع ورق ‌های سیاه نیز در اغلب کارخانه‌ ها با ثبات همراه بودند. اما، این ثبات در تمامی کارخانه یکسان نبود و نوسان قیمت در آن ها نیز به راحتی مشاهده می ‌شود. به طور مثال: قیمت انواع ورق ‌های سیاه در کارخانه فولاد مبارکه بین ۲۰۰ الی ۴۰۰ تومان کاهش پیدا کردند و در برخی از کارخانه‌ های دیگر و مبادی ‌های فروش بین ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومان افزایش را تجربه کردند. 
قیمت انواع ورق ‌های آجدار و قیمت انواع ورق ‌های اسید شوی نیز در تعداد زیادی از کارخانه ‌ها ثابت بودند. اما، در کارخانه فولاد مبارکه با کاهش بسیار جزئی همراه بودند. قیمت انواع ورق ‌های گالوانیزه، قیمت انواع ورق ‌های استیل، قیمت انواع ورق ‌های شیروانی، قیمت انواع ورق ‌های رنگی و ورق ‌های روغنی در اغلب کارخانه ‌های تولید کننده بین ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کردند. در رابطه با ورق ‌های ذکر شده در هیچ کارخانه و مبادی ‌های فروشی کاهش قیمت و یا ثبات گزارش نشده است و تمامی کارخانه ‌ها و مبادی‌ های فروش نرخ این ورق ‌ها را با افزایش اعلام کردند. قیمت روز انواع نبشی ها، قیمت روز انواع ناودانی ‌ها و همچنین انواع سپری‌ ها هم در اغلب کارخانه ‌های تولید کننده بین ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان کاهش را تجربه کردند. اما مابقی کارخانه ‌ها نرخ این محصولات را ثابت اعلام کردند و افزایش قیمتی برای نبشی ‌ها و ناودانی ‌ها و سپری‌ ها گزارش نشده است. قیمت انواع پروفیل‌ ها مثل: پروفیل ‌های سبک، پروفیل ‌های درب و پنجره، پروفیل ‌های صنعتی و پروفیل‌ های ساختمانی بین ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومان در برخی از کارخانه ‌ها کاهش پیدا کردند. 
اما، در برخی دیگر از کارخانه‌ ها قیمت پروفیل ‌ها ثابت بودند و افزایش قیمتی برای آن ها ثبت نشده است. قیمت انواع لوله ‌های مانیسمان، قیمت انواع لوله ‌های داربستی، قیمت انواع لوله‌ های گازی و...، در اکثر کارخانه ‌های تولید کننده با ثبات همراه بودند. برخلاف روزهای گذشته دیروز ثبات نسبی در بازار آهن آلات حاکم بود که با این حال نوسانات جزئی نیز در قیمت برخی از محصولات گزارش شده بود. بر اساس آمارها می ‌توان پی برد که نرخ میلگرد آجدار در بازار نوسانات متعددی را پشت سر گذاشته است و هم اکنون نیز این نوسانات وجود دارند. به طوری که از یک سمت شاهد کاهش نرخ پیشنهادی برخی نوردکاران میلگرد در محدوده کیلویی ۲۶۵۰۰ تومان با احتساب مالیات به ارزش افزوده بودیم. از سمت دیگر نیز برخی نوردکاران مخصوصاً تولید کنندگان سایزهای کوچک و سفارشات خاص در برابر کاهش قیمت مقاومت کردند و اختلاف قیمتی ۲۵۰۰ تومانی بین کف و سقف بازار را به وجود آوردند. این اختلاف قیمت ۲۵۰۰ تومانی نرخ میلگرد منجر به سردرگمی در بازار آهن و فولاد داخلی شده است. در حال حاضر قیمت پیشنهادی میلگرد ۲۶۵۰۰ تومان تا ۲۷ هزار تومان است که با این قیمت میلگرد در سایزهای مختلف قابل خرید می ‌باشد. 
اما، با این حال تعدادی از نوردکاران به خاطر حفظ فاصله غیر معقول بین قیمت شمش و محصولات نهایی خود کف میلگرد پیشنهادی را بیش از اندازه اعلام می ‌کنند. آن ها در این زمینه از ترفندهای مختلف استفاده می ‌کنند. به عنوان مثال: عدم عرضه یک دسته سایزهای ریز و اجبار خریداران به تهیه تناژ بالایی از سایزهای درشت با قیمت ‌های بالا از جمله این ترفندها برای حفظ فاصله غیرمنقول قیمت شمش و نرخ نهایی میلگرد هستند. این ترفند و تمامی ترفندهای مشابه نه تنها به ضرر خریداران می ‌باشد. بلکه؛ یادآور انحصار در بازار ورق کلافه گرم نیز می ‌شود. در آن بازار همواره فروشنده انحصاری با اجبار به خرید ضخامت ‌های ۸ الی ۱۵ میل در کنار ضخامت ‌های ریز روی آورده و قیمت ‌ها به این شیوه به طور غیر طبیعی افزایش پیدا می ‌کردند. متاسفانه در بازار میلگرد نیز کمبود ذاتی سایزهای ریز همواره وجود دارد که با اعمال این ترفند این چند بود بیشتر شده و سایزهای ریز به سختی خریداری می‌ شوند. در شرایط کنونی تقاضا برای خرید سایزهای ریز میلگرد در بازار داخلی متعادل است و نیازی به رقابت شدید خریداران نیست. اما، اگر ترفند برخی نوردکاران ادامه داشته باشد؛ ممکن است که در این بازار و در این حیطه دچار مشکلات مختلفی شویم. 


وضعیت کنونی بورس کالا 


از آمارها و گزارش ‌ها می‌ توان پی برد که در معاملات روز دوشنبه قیمت شمش فولادی در بورس کالا با رشد بسیار زیادی همراه بوده است. به نحوی که قیمت شمش فولادی در بورس کالا در روز دوشنبه حدوداً به ۲۴۳۲۰ تومان به ازای هر یک کیلوگرم رسیده بود. این قیمت بیانگر افزایش حدوداً ۹۴۵ تومان بیشتر از نرخ پایه و ۷۱۵ تومان بیشتر از نرخ معاملاتی هفته گذشته می‌ باشد. در روز گذشته حجم معاملات حدوداً ۱۵۰ ۱۴۷۲ تن بود که معادل ۷۰ درصد از حجم کل عرضه شمش فولادی می ‌باشد. در واقع، تایید معاملات شمش با قیمت دلاری ۴۹ هزار تومان بود که این موضوع بیانگر افزایش چشمگیر قیمت دلار در بازار داخلی می ‌باشد. شواهد و آمارها نشان می ‌دهد که نرخ گذاری فولاد در بورس کالا همواره تحت تاثیر نوسانات دلار در بازار آزاد بوده است. در واقع باید قیمت گذاری فولاد در بورس کالا تحت تاثیر عرضه و تقاضای واقعی باشد. اما، هم اکنون تحت تاثیر نوسانات دلار قرار گرفته است. فعالین این حوزه اعتقاد دارند که هدف بازارساز از این افزایش قیمت رساندن نرخ دلار فولاد به بالای ۵۰ هزار تومان می ‌باشد که این امر با توجه به معاملات اخیر شمش و ورق فولاد با نرخ‌ های دلاری بالا غیر قابل باور نیست. 
خلاصه مطلب 
ما در این بخش از مطلب تلاش کردیم تا شما را با جدیدترین اخبار مبنی بر اختلاف قیمت ۲۵۰۰ تومانی نرخ میلگرد آشنا کنیم. در وضعیت کنونی قیمت اغلب محصولات فولادی دارای روند ثابتی نیستند و به نوعی افزایش و کاهش قیمت در کارخانه ‌های مختلف و مبادی ‌های فروش به راحتی قابل مشاهده است. دلیل اصلی این اتفاق نیز تنش های نظامی ایران و اسرائیل می باشند. هر یک از شما اگر تصمیم به خرید دارید و یا می‌ خواهید از قیمت روز انواع محصولات فولادی اطلاع پیدا کنید، می ‌توانید با همکاران ما در فولاد فیدار ارتباط برقرار کرده و یا به صورت روزانه به سایت ما سر بزنید. 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ