فولاد فيدار

به ثبات رسیدن نرخ برخی از محصولات فولادی 

به ثبات رسیدن نرخ برخی از محصولات فولادی 

در اواخر فروردین ماه شاهد افزایش قیمت تمامی محصولات فولادی در بازار بوده ایم. به طوری که این روند تا اردیبهشت ماه و تا به امروز ادامه داشته است. اما، با نزدیک شدن به پایان هفته شاهد کاهش شدت التهابات قیمت آهن آلات و به ثبات رسیدن برخی از محصولات فولادی هستیم. لازم به ذکر است تا بدانید که در روزهای پایانی هفته گذشته، شد، روند ثابتی در تمامی زیر مجموعه ‌های بازار آهن داخلی قابل رویت بود و حتی تعدادی از مبادی های فروش قیمت ها را اصلاح کردند. علاوه بر بازار آهن، در بازار ارز هم روندی اصلاحی و با ثبات در پیش بود به طوری که نرخ ارز که ۵۶ هزار تومان افزایش یافته بود، اصلاح شد و تا نیمه‌ های کانال ۵۳ هزار تومان هم رسید. لذا، اگر می خواهید در رابطه با این زمینه و به ثبات رسیدن و اصلاح نرخ محصولات فولادی به خوبی آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید. ما در ادامه نوسانات جدید بازار را بررسی و تحلیل کرده و هر آن چیزی که باید در رابطه با این موضوع بدانید را برای شما عزیزان بیان خواهیم نمود. 


بررسی و تحلیل نوسانات نرخ محصولات فولادی در بازار آهن


در پایان هفته گذشته یعنی در روز پنجشنبه، روند کلی بازار آهن کمی آرام بود. به طوری که اغلب محصولات فولاد بدون هیچ گونه تغییر قیمتی به فروش رسیدند و یا نرخ آن ها روندی اصلاحی را در پیش گرفت. به طور مثال: نرخ میلگرد آجدار در تعداد زیادی از مبادی های فروش بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومان اصلاح شد و در برخی از مبادی های فروش هم با ثبات قیمت همراه بود. اما، لازم به ذکر است تا بدانید که در تعدادی از کارخانه‌ های تولید کننده میلگرد آجدار، شاهد افزایش قیمت ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان بوده ایم. به یاد داشته باشید که در یک ماه نخست سال جاری، نرخ میلگرد آجدار با رشد ۱۲ درصدی همراه بود و نرخ تیرآهن هم به صورت میانگین حدود ۱۵ درصد افزایش یافت. نرخ ورق سیاه هم در برخی از بنگاه ‌ها بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش یافته و این در حالی است که در برخی دیگر از بنگاه ها شاهد افزایش ۱۰۰ تومانی بوده ایم. البته، همه کارخانه ها این روند را نداشتند و نرخ ورق سیاه گیلان و کاویان بدون هیچ گونه تغییری و با ثبات قیمت به فروش رسیدند. ورق رنگی، ورق روغنی و ورق گالوانیزه نیز از این قاعده مستثنی نبودند و نرخ آن ها بدون هیچ گونه تغییری باقی مانده است.
علاوه بر این، نرخ روز تیرآهن شاخه ‌ای هم روندی اصلاحی را در پیش گرفت به نحوی که در تعداد زیادی از کارخانه‌ ها با ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان کاهش نرخ همراه بود. اما، در سایر مبادی های فروش، نرخ تیرآهن شاخه ای داشت تغییر قیمت نداشت. در این میان تعداد اندکی از کارخانه‌ ها تولید قوطی آهن، نرخ این محصول را حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش دادند. اما، سایر کارخانه های تولید کننده قوطی آهن، نرخ آن را تغییر نداده و ثبات و کاهش جزئی هم به راحتی قابل مشاهده بوده است. همچنین، نرخ روز لوله داربستی، نرخ روز لوله مبلی، نرخ روز لوله صنعتی و سایر لوله ‌ها هم در اغلب شرکت ‌ها تقریبا بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش قیمت داشتند. نرخ روز نبشی، نرخ روز انواع ناودانی و نرخ روز انواع سپری و ..... نیز در تعداد زیادی از کارخانه ‌های تولید کننده بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان افزایش یافتند و تعداد کمی از کارخانه ها، تغییر قیمتی را تجربه نکردند.

قیمت انواع آهن آلات | فولادفیدار
در این میان، بهتر است تا بدانید که پس از بررسی و تحلیل نوسانات بازار آهن در روز های گذشته، می توانیم بیان کنیم که به‌ رغم نوسانات افزایشی جسته و گریخته، روند کلی بازار آرام بود. در واقع، این آرام بودن وضعیت بازار آهن، در بردارنده دلایل متعددی می باشد که یکی از اصلی ترین این دلایل، اصلاح ۲ هزار تومانی نرخ دلار است. علاوه بر این، عوامل دیگری نیز وجود دارند که یکی دیگر از آن ها مربوط به منتشر شدن اخباری مبنی بر برگزاری جلسات متعددی مابین وزارت صمت و بورس کالا برای کنترل بازار می باشد. این عامل نیز به نوبه خود باعث شده تا التهابات بازار آهن به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند. همچنین، می توانیم خدمت شما عزیزان افزایش حجم محصولات عرضه شده در بورس را نیز تحت عنوان یکی دیگر از عوامل اثر گذار بر کاهش نوسانات بازار آهن، معرفی و بیان کنیم. 
لازم به ذکر است تا بدانید که در این میان اتفاقی رخ داده که منجر به افت تقاضای سرمایه ای شده که مربوط به افزایش قیمت روز آهن در ۳ هفته گذشته می باشد. در واقع، افزایش نرخ آهن که در سه هفته گذشته رخ داده بود، در زمانی بود که نرخ محصولات فولادی صادراتی روندی کاهشی داشتند و نرخ دلار فولاد را تا ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسانده بود. بر اساس گزارشاتی که به دست ما رسیده است می توانیم بیان کنیم که از ۱۹۳ هزار و ۴۰۵ تن محصول عرضه شده، تقریبا ۳۳ درصد معامله شده اند که این رقمی معادل ۶۴ هزار ۳۸۰ تن می باشد. علاوه بر این به خاطر بسپارید که از ۱۴۶ هزار و ۱۵۶ تن میلگرد، هم تقریبا ۴۱ هزار و ۶۴۷ تن معامله شده  که معادل ۲۸ درصد می باشد. بنابراین، می توانیم بیان کنیم که به طور کلی میانگین قیمت میلگرد در عرضه دیروز ۲۴ هزار و ۵۶۶ تومان بوده  که نسبت به قیمت پایه ۶/۰ درصد افزایش پیدا کرده است. لذا، همان گونه که با بررسی نوسانات بازار در روزهای گذشته انتظار می رفت، تقاضای چندانی برای عرضه‌ های بورسی شکل نگرفته است.  


افت نسبی تقاضای خرید و سرمایه ای در بازار آهن


همان گونه که در بخش های پیشین در رابطه با تحلیل و بررسی نوسانات نرخ بازار اشاره کردیم، بخشی از نوسانات افزایشی نرخ روز آهن مربوط به افزایش قیمت دلار و اثرات روانی روند افزایشی سایر بازارهای مالی می باشد. اما، در پایان آخر هفته گذشته نرخ دلار تقریبا هزار تومان اصلاح شد که برخی علت اصلی اصلاح آن را اثر اخبار سیاسی بیان کردند. در نهایت، شاهد برتری عرضه بر تقاضا و التهابات بازار بوده ایم. اما، یک مشکل بزرگ را در روز گذشته شاهد بودیم که آن هم مربوط به کمبود برخی سایزهای میلگرد می باشد که این موضوع به نوبه خود در بردارنده چالش های مختلفی خواهد بود. بر اساس گزارشاتی که به دست ما رسیده است می توانیم بیان کنیم که تعداد و میزان شمش خریداری شده توسط نوردسازان به تدریج تحویل داده شده و مشکلات و بی ‌نظمی های ایجاد شده، رفع خواهند شد. 
لازم به ذکر است تا بدانید که گزارش‌ ها از بورس کالا حاکی از آن می باشد که شمش بلوم عرضه شده در هفته گذشته تقریبا ۲۲ هزار و ۲۷۰ تومان و با دلار ۴۴ هزار و ۵۴۰ تومان معامله شد و این اتفاق در حالی رخ داد که میزان شمش صادراتی کمتر از ۵۰۰ دلار در هر تن شده بود. به یاد داشته باشید که امروز نیز ۱۹۳ هزار و ۴۰۵ تن محصول فولادی در بورس عرضه بود و از این میزان ۱۴۶ هزار و ۱۵۶ تن به میلگرد اختصاص یافته است. نرخ میلگرد آجدار هم تقریبا ۲۴ هزار و ۴۲۷ تومان در نظر گرفته شده که این بیانگر افزایش ۷/۳ درصدی آن نسبت به عرضه هفته پیش می باشد. همچنین تقریبا ۷۹۸ تن نبشی با قیمت ۲۳ هزار و ۵۷۰ تومان عرضه شده که قیمت و حجم عرضه شده این محصول، در مقایسه با آخرین عرضه به ترتیب کاهش ۲/۵ و ۱۸ درصدی را داشته است. لذا، بنا به گفته ها و بیانات، می توانیم بیان کنیم که با در نظر گرفتن اصلاح جزئی قیمت دلار، افزایش حجم عرضه، پیش ‌پرداخت ۳۰ درصدی محصولات عرضه شده و .... استقبال چندانی نداشته و بازار آزاد نیز تقریبا وارد فاز انتظار شده و خرید و فروش چندانی صورت نخواهد گرفت. 
خلاصه مطلب
ما در این بخش تلاش کردیم تا هر یک از شما را با جدیدترین نوسانات و تحلیل های بازار آهن آگاه کرده و اطلاعات کاملی را در این زمینه به شما عزیزان ارائه کنیم. لذا، به یاد داشته باشید که حتما پیش از خرید هر کدام از محصولات فولادی و آهنی در این بازار، حتما اطلاعات کاملی را به دست آورده و سپس برای خرید اقدام کنید. اگر می خواهید تا با نرخ روز قیمت آهن آلات آشنا شده و یا برای خرید هر کدام از آن ها اقدام کنید، می توانید با همکاران ما در فولاد فیدار ارتباط برقرار کنید. 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ