فولاد فيدار

میلگرد تقویتی چیست و چه کاربردی دارد؟

میلگرد تقویتی چیست و چه کاربردی دارد؟

در ساخت سازه ها و ساختمان سازی از مصالح مختلفی برای پایدار سازی استفاده میشود، در ساختمان های با اسکلت بتنی که از میلگرد استفاده میکنند باید با استفاده از نوع خاصی از مصالح اینکار را انجام داد. میلگرد تفویتی از این نوع است. 

مهندسان ساختمان در بخش های از ساختمان که ممکن است در اثر بلایای طبیعی یا تنش های وارده به ساختمان ممکن است. دچار مشکل شوند. و باعث خرابی ساختمان شوند را با استفاده از تجهیزاتی متصل میکنند، در این بخش های برای محافظت از مقاطع اصلی در سطوحی که بتن قادر به تحمل فشار وارده نیست برای جبران نیروی کششی از میلگرد تقویتی استفاده میکنند. برای اطلاع از قیمت میلگرد میتوانید با کارشناسان فولاد فیدار تماس بگیرید. 

 

کاربرد میلگردهای تقویتی

همانطور که گفتیم در محل هایی از سازه که مقاطع فولادی توانایی تحمل نیروهای وارده را نداشته باشند از میلگردهای تقویتی استفاده میشود.  

در واقع با استفاده از این مقاطع سطح مقاطع مورد استفاده در ساختمان افزایش پیدا میکند و به همین دلیل میتوان نیروهای وارده را تحمل کند. در کابردهای: ساخت تیرچه های بتنی، دیوارهای برشی و فونداسیون مورد استفاده قرار میگیرد در ادامه این موارد را به طور کامل بررسی خواهیم کرد. 

 

میلگرد تقویتی در تیرچه

تیرچه به بخش هایی از سازه گفته میشود که بیشتر در معرض بارهای کششی قرار داشته باشد. به همین دلیل استفاده از میلگردهای تقویتی در این بخش از سازه برای تحمل بارکششی ضروری است. 

زمانی که از سقف های تیرچه و بلوک استفاده میشود، با از آماتورهای آجدار با طول کمتر از لنگرهای خمشی استفاده شود، این مقاطع باید با فواصل مشخص و به صورتی که دو سر آن از بتن پاشنه بیرون باشد استفاده میشود. 

 

میلگرد تقویتی در فونداسیون

تحمل بارهای استاتیکی و داینامیکی میلگردهای استفاده شده در پی و فونداسیون ضروری است، به همین دلیل هم این مقاطع در قالب ریزی و و بتن ریزی ساختمان استفاده میشود. 

برای استفاده از آماتور در فونداسیون ساختمان لازم است که با استفاده خم کاری 2 سرآنها را برای ورود به ناحیه مرکزی تیرچه خمکاری میکنند.

از میلگرد تقویتی هم در زیر ستون ها و در شبکه پایینی پی استفاده میشود،  و شبکه های فونداسیون در بخش های بالایی قرار میگیرند. 

 

میلگرد تقویتی در دیوارهای برشی

همچنین از مقاطع در نواحی نزدیک به دیوارهای برشی استفاده میشود، البته توصیه میکنیم که از مقاطع تقویتی برای نواحی نزدیک به دیوارهای برشی استفاده نشود. زیرا ممکن است در هنگام بتن ریزی مشکلاتی ایجاد کند. به همین دلیل هم توصیه میکنیم به جای استفاده از مقاطع تقویتی، تعداد میلگردهای سراسری را افرایش داد، یا از آماتورهای تقویتی با نمره بالا استفاده کرد. تا در زمان بتن ریزی مشکلی ایجاد نشود. 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ