فولاد فيدار

نکاتی برای جوشکاری فولاد گالوانیزه

نکاتی برای جوشکاری فولاد گالوانیزه

جوشکاری انواع ورق های فولادی نیازمند مهارت خاصی است اما ساختار ورق گالوانیزه به دلیل داشتن پوشش روی دارای ساختار خاصی است که جوشکاری آن کمی مشکل تر از سایر ورق های فلزی است، به طوری که حتی جوشکاران حرفه ای هم در جوشکاری این ورق ها با مشکلاتی مواجه میشوند، زیرا باید در حین این عملیات باید نکاتی رعایت شود. به همین دلیل هم در این نوشته تصمیم گرفتیم در مورد جوشکاری این فولاد صحبت کنیم، 

یکی از مشکلاتی که در جوشکاری ورق های گالوانیزه زیاد مشاهده میشود، این است با گرم کردن فلزات نازک تر سوراخ هایی در سطح فولاد ایجاد میشود که البته باید گفت که کیفیت ورق ها نیز روی این موضوع تاثیرات زیادی دارد. 

 

جوشکاری قطعات گالوانیزه

همانطور که پیش تر هم گفتیم وارد شدن گرمای زیاد به برخی از ورق ها باعث پدید آمدن سوراخ هایی بر سطح ورق میشود، راهکارهایی که برای جوش ورق بدون وجود این مشکل به وجود باید رعایت شود  این است که از الکترودهای با سرعت بالاتر استفاده کرد. تا از بروز این مشکلات در این مورد جلوگیری شود. برای مشاهده قیمت ورق گالوانیزه ، قیمت ورق روغنی و سایر ورق های فولادی میتوانید به صفحه این محصولات مراجعه کنید.

میتوان از روش جوشکاری با قوس الکتریکی هم استفاده کرد که این روش نیازمند دستگاه ها و مهارت های فنی خاصی است، به طوری که بخشی از کیفیت جوشکاری در این روش به شیوه ای که جوشکار از دستگاه ها استفاده میکند بر میگردد. به خصوص اگر جوشکاری با گاز آرگان باشد، در صورتی که این شیوه به روش مناسبی انجام شود، معمولا درز جوش کیفیت مقبولی خواهد داشت.

زمانی که میخواهید ورق های نازک را جوشکاری کنید حتما باید از اصول جوشکاری به طور کامل پیروی کنید تا قطعه مورد نظر به خوبی و با کیفیت بالا جوشکاری شود،  توصیه میکنیم که در انتخاب نوع الکترود دقت زیادی به خرج دهید و اگر میخواهید از روش جوشکاری با گاز آرگان استفاده کنید از الکترود های متوسط استفاده کنید. یعنی حداکثر از الکترود های ضخامت 2.5 میلیمتر استفاده نمایید و جریان را هم بین 10 تا 200 آمپر قرار دهید، همانطور که گفتیم، سرعت بالا در این کار میتواند تضمین کننده کیفیت باشد.

 

جوشکاری فولادهای گالوانیزه

بیشتر بخوانید: معرفی انواع روش های جوشکاری لوله های فولادی

 

ایمنی و بهداشت در جوشکاری

به طور کلی حین جوشکاری همه ورق ها باید اصول ایمنی و بهداشت را به طور کامل رعایت نمایید، این نکات شامل: استفاده از ماسک مخصوص جهت ایمنی چشم و صورت در برابر تشعشعات زمان جوشکاری، استفاده از دستکش های مخصوص، لباس های ضد حریق، کفش ضد حریق، عینک و کلاه ایمنی است. 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ