فولاد فيدار

تفاوت میلگرد a2 و a3

تفاوت میلگرد a2 و a3

میلگرد یکی از پر کاربرد ترین مصالح ساختمانی است که در ساختمان سازی و پروژه های عمرانی از آن استفاده میکنند. 

یکی از کاربرد های مهم این مقطع محکم کردن بتن ها در جای خود است. 

خرید و فروش این محصول در کشور ارتباط مستقیم دارد با ساخت و ساز و پروژه های عمرانی دارد و استاندارد های مختلفی دارند که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد که استاندارد قدیمی این حوزه که در بازار بسیار است و به 4 دسته ی اصلی a1 ، a2 ، a3، a4 تقسیم میشود که این دسته بندی مشخص کننده استحکام و سختی آنها می باشد.

میلگرد a1

این نوع نرم و بدون آج هستند و اولین گروه استاندارد میباشد که اسم آئین نامه ی آنها F240 یا رده مقاومتی 240 هستند که به میلگرد ساده یا a1  معروف هستند و هیچ گونه شکل آج بر روی آنها وجود ندارد. از نظر سختی در دسته آرماتورهای نرم تقسیم میشوند.

تنش جاری آنها 2300 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است و تنش گسیختگی آن ها 3800 کیلو گرم بر سانتی متر مربع است و همچنین تغییر شکل پلاسنیکی آن 25 درصد ذکر شده است و این نوع برای انجام عملیات جوشکاری و آهنگری بسیار مناسب است و به عنوان داکتیل شناخته میشود  

میلگرد a1

میلگرد a2

رده ی بعدی آرماتورهای a2 هستند که نیمه سخت و با آج ساده هستند و از لحاظ طبقه بندی در رده s340 دسته بندی میشوند و جزء دسته نیمه سخت هستند و یک محور در امتداد طولی بوده و یک سری دور پیچ به صورت مار پیچ نسبت به این محور طولی قرار دارند.

این نوع نسبت به انواع a1 مقاوم تر هستند و از نظرکاربرد در ساختمان ها بیشتر در بخش هایی که عملگرد برشی دارند مانند خاموت ها و کمر کش های دیوار های برشی قابل استفاده می باشند. 

تنش جاری میلگرد آجدار 3000 کیلو گرم بر سانتی متر مربع است و تنش گسیختگی آن 5000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع  است و همچنین تغییر پلاستیکی این محصول حدود 19 درصد تعیین شده است.

جوشکاری این محصول در صورت امکان انجام داده میشود اما تا حد امکان از جوشکاری برای این محصول بپرهیزید. 

میلگرد a2

میلگرد a3

این نوع، میلگرد های سخت هستند که همراه با آج های پیچیده میباشند و از نظر سختی در رده نیمه سخت قرار دارند و نسبت به انواع a2 و a1 مقاومت بیشتری دارند . 
تنش جاری این نوع 4000 کیلو گرم بر سانتی متر مربع است و تنش گسیختگی آن ها 6000 کیلو گرم بر سانتی متر مربع است و همچنین تنش نسبی پلاستیکی آن نیز 14 درصد می باشد و به عنوان یک آرماتور خشک شناخته شده است.

عملیات جوشکاری به هیچ عنوان برای این محصول مجاز نمی باشد و کاربرد این محصول در بخش های اصلی سازه شامل آرماتورهای طولی تیر ها و ستون ها قابل استفاده است. 

میلگرد a4

دسته و رده بعدی آرماتورهای a4 بوده که جزو محصولات سخت محسوب شده و از نظر مقاومتی در آیئن نامه ها از این نوع به عنوان رده S500 ذکر شده است. 

شکل آج ها به صورت آج مرکب نسبت به محور طولی می باشد و از این طریق نسبت به سایر رده ها متمایز است .
استفاده از این سازه ها اخیراً در سازه ها کاربرد زیادی داشته است و اگر در طراحی ها از این محصول استفاده کنیم نسبت به وزن مصرفی حدود 1 تا 2 کیلو در هر متر مربع وزن در مجموع سبک سازی میشود. قیمت میلگرد a4 بیشتر از نوع های دیگر است و میزان آن بستگی به سایز آرماتور دارد . 

تفاوت میلگرد a2 و a3 

یکی از راه هایی که میتوان آن دو را جدا کرد و آن را تشخیص داد شکل آج آن ها می باشد . شکل آج a2 منفرد و موازی و در میلگرد a3 به صورت ضربدری و هقت و هشت می باشد و A3 شکننده تر بوده و a2 انعطاف پذیر تر می باشد.  اگر آج محصول به صورت فنری باشد از نوع a2 است در حقیقت آج این دو محصول با یکدیگر کاملاً متفاوت است ولی به علت سو استفاده بعضی از تولید کنندگان میلگرد هایی در بازار عرضه میگردند. 
 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ