فولاد فيدار

کاهش ناگهانی نرخ آهن و فولاد 

کاهش ناگهانی نرخ آهن و فولاد 

هر ساختمان سازی و هر شخصی که در حوزه آهن و فولاد فعال است، باید به صورت لحظه ای از قیمت تیرآهن، قیمت میلگرد، قیمت پروفیل و .... آگاه شود. علاوه بر این، محصولاتی که از جنس آهن و فولاد ساخته می شوند، یکی از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار بر تمامی بازارهای داخلی و خارجی می باشند. در هفته گذشته و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، کاهش ریزش ناگهانی نرخ آهن و فولاد به صورت جزئی بودیم. در واقع، در طی هفته گذشته، تقریبا آهن و فولاد در تمامی زیر مجموعه های خود، حدود 2 الی 4 هزار تومان کاهش قیمت داشتند. لذا، اگر می خواهید از اوضاع بازار آهن و نرخ محصولاتش مطلع شوید، در ادامه همراه ما باشید. 


تحلیل و بررسی نوسانات نرخ آهن و فولاد


همان گونه که در بخش ابتدا بیان کردیم، در روزهای پایانی هفته گذشته، نرخ محصولات آهنی تقریبا در تمامی بخش ها، دچار کاهش قیمت شد. برخی از افراد می گویند که دلیل اصلی این اتفاق، کاهش نرخ ارز بوده است. زیرا، در بازار ارز نیز قیمت ها مسیری اصلاحی داشتند و قیمت دلار تقریبا 4 هزار تومان کاهش یافته است. به هر حال، با در نظر گرفتن دلایل مختلف می توانیم بیان کنیم که بازار آهن و فولاد بر خلاف روزهای پیشین خود، در هفته گذشته، دچار کاهش ناگهانی قیمت بود. بنا به گزارشاتی که به دست ما رسیده است، بر خلاف مقاومت های بسیاری که برخی از افراد داشتند، نرخ میلگرد آجدار در تعداد زیادی از کارخانه ها بین 2 الی 4 هزار تومان، کاهش قیمت داشت. به نحوی که بر اساس آمار، قیمت میلگرد از ۳۴ هزار تومان تقریبا به ۲۷ هزار تومان رسیده است که این نرخ، نشان دهنده ریزش ناگهانی ۲۵ درصدی این محصول می باشد.
علاوه بر میلگرد، نرخ تیرآهن های مختلف هم اصلاح شدند و اغلب کارخانه های تولید کننده این محصول، نرخ آن ها از ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار تومان کاهش دادند. اما، لازم به ذکر است تا بدانید که برخی از سایزهای تیرآهن همچون سایز 16، دچار کاهش قیمت نشد و نرخ آن همانند روزهای گذشته، ثابت باقی ماند. سایر محصولات همچون قوطی پروفیل  نیز در روزهای پایانی هفته گذشته، تقریبا 1000 الی ۲۵۰۰ تومان کاهش قیمت داشت. به طور مثال: نرخ پروفیل ساختمانی نیکان که تقریبا قیمت آن از مرز 45 هزار تومان گذشته بود، در روزهای پایانی هفته گذشته اسفند، حدودا به 42 هزار تومان رسید. نرخ انواع لوله ها هم همچون: قیمت لوله داربست، قیمت لوله صنعتی، قیمت لوله گازی و سایر لوله ‌ها، در تعداد کثیری از کارخانه‌ ها تقریبا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش قیمت داشتند. 
سایر محصولات اعم از: نبشی، ناودانی و سپری نیز همانند سایر محصولات آهنی و فولادی، به خاطر کاهش نرخ دلار، دچار کاهش ناگهانی قیمت شدند. البته، این محصولات نسبت به سایرین دچار کاهش قیمت شدید تری شدند به طوری که تقریبا 20 هزار تومان نرخ تمامی آن ها، کاهش یافت. البته، تعدادی از تولید کنندگان در برابر این کاهش قیمت مقاومت کرده و سعی کردند تا نرخ محصولات را ثابت نگهدارند. انواع ورق ها اعم از : ورق روغنی، ورق گالوانیزه، ورق سیاه و .... نیز تحت تاثیر بازار قرار گرفته و تقریبا نرخ آن ها تابع روند کلی بازار بوده است. به نحوی که به نحوی که نرخ ورق سیاه، در تعداد زیادی از کارخانه ‌ها تقریبا ۱۵۰۰ تومان کاهش یافت. علاوه بر این، قیمت روز ورق روغنی، قیمت روز ورق گالوانیزه و قیمت روز ورق رنگی نیز شاهد ۱۰۰ الی ۷۰۰ تومانی کاهش قیمت بودند. 

قیمت آهن و فولاد | فولادفیدار
وضعیت کنونی بازار آهن پس از ریزش قیمت ها


به دلیل ریزش ناگهانی قیمت ها در بازار آهن، در طی روزهای گذشته، فعالان و تولید کنندگان این حوزه، دچار سردرگمی شدند. زیرا، در حال حاضر قیمت ها بی ثبات هستند و کف و سقف قیمت ها، تقریبا نامشخص می باشد. تمامی این موارد باعث شده است تا شاهد توقف و یا کاهش معاملات به صورت چشمگیر در این حوزه هستیم. در واقع، فعالان این حوزه و متقاضیان خرید آهن در حال حاضر نمی دانند که باید خرید انجام دهند و یا دست نگهدارند. آن ها در پی کشف قیمتی شفاف، ثابت و قابل اتکا برای انجام معاملات می باشند. لازم به ذکر است تا بدانید که علاوه بر کاهش نرخ دلار، عامل دیگری نیز موجب ریزش شدید و ناگهانی قیمت ها در بازار آهن شده است. افزایش حجم عرضه ‌های بورسی، کاهش نرخ شمش فولادی، حل مشکل گاز و .... از جمله مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر کاهش نرخ محصولات فولادی می باشند. 
اما به خاطر بسپارید که از بین تمامی این عوامل، دو عامل اصلی یعنی نرخ دلار و افزایش حجم عرضه ‌های بورسی، از مهم ترین و تاثیر گذار ترین عوامل در اصلاح قیمت ها می باشند. لذا، اگر در عرضه ‌های بعدی بورس هم میزان آن ها افزایش پیدا کند، قیمت ها باز هم کاهش یافته و روند اصلاح قیمت ‌ها وجود خواهند داشت. اما، نرخ دلار، عاملی غیر قابل پیش بینی است و نمی توان به صورت دقیق کاهش یا افزایش آن را پیش بینی نمود. این عامل، خود تحت تاثیر عوامل مختلفی است؛ به طور مثال: در صورت سفر گروسی به ایران و اتخاذ تصمیم اروپا درباره سپاه و نشست حکام، به صورت روانی ممکن است قیمت دلار را تغییر داده و در نهایت موجب افزایش قیمت آهن شود. به هر حال، برای تحلیل قیمت آهن در این هفته، باید منتظر اتفاقات و رویدادهای مهم آن باشیم تا بتوانیم بازار را تحلیل نماییم. 
خلاصه مطلب
ما در این بخش از خبر تلاش نمودیم تا شما را متوجه کاهش ناگهانی نرخ آهن و فولاد کنیم و دلایل اصلی بروز این اتفاق را به شما عزیزان بیان نماییم. به خاطر بسپارید که نرخ محصولات در بازار آهن و فولاد، همواره و در هر لحظه در حال تغییر هستند و نمی توان به صورت ثابت بر روی آن ها حساب کرد. لذا، اگر شما عزیزان جزء فعالین این حوزه و یا متقاضیان خرید هستید، همواره به سختی می توانید در زمان مناسب، برای خرید اقدام نمایید. برای دانستن بهترین زمان مناسب خرید محصولات اعم از: میلگرد، تیرآهن، نبشی و ... می توانید با همکاران ما در فولاد فیدار ارتباط برقرار کنید. آن ها نرخ محصولات را به صورت روزانه و لحظه ای به شما اعلام کرده و با مشاوره و راهنمایی های تخصصی، به شما در این حوزه یاری خواهند رساند.  
 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ