فولاد فيدار

کاهش نرخ فولاد در اوایل خرداد ماه 1402

کاهش نرخ فولاد در اوایل خرداد ماه 1402

با آغاز خرداد ماه، وضعیت بازار آهن تقریبا به ثبات رسید و هم اکنون که در دهه اول خرداد هستیم، نرخ محصولات فولادی روندی رو به کاهش را در پیش گرفته اند. به نحوی که از هفته گذشته تا به امروز، تقریبا تمامی کارخانه های تولید کننده انواع محصولات فولادی، محصولات خود را با کاهش قیمت، به فروش رساندند. علاوه بر بازار آهن، سایر بازارها نیز از این روند کاهشی قیمت ها پیروی کرده اند. لذا، اگر می خواهید تا با کاهش نرخ فولاد در اوایل خرداد ماه به طور کامل آشنا شده و از وضعیت کنونی بازار آهن مطلع شوید، در ادامه همراه ما باشید. ما در ادامه نوسانات تمامی محصولات فولادی را بررسی کرده و اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.  


بررسی نوسانات فولاد در خرداد 1402 


همان طور که در بخش ابتدایی خدمت هر یک از شما عزیزان عرض کردیم، در طی روز گذشته شاهد به ثبات رسیدن و یا کاهش نرخ برخی از محصولات فولادی در بازار آهن بودیم. این روند در تمامی مبادی های فروش و البته کارخانه های تولید کننده ثابت بود و تمامی آن ها نرخ محصولات را با کاهش اعلام کردند. البته، در برخی از کارخانه ها این میزان کاهش جزئی و در رخی دیگر به وفور قابل مشاهده بود. لازم به ذکر است تا بدانید ممکن است که این روند به زودی به پایان رسیده و قیمت ها مجددا افزایشی شوند. زیرا، نرخ دلار از روز گذشته مجددا روندی افزایشی دارد که به خاطر انتشار خبر احتمال اعمال بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران می باشد. لذا، در طی روز گذشته نرخ دلار پس از چند روش ثبات، در کانال ۵۲ هزار تومانی قرار گرفت که این میزان، نشان دهنده نوسانات جزئی می باشد. 
در رابطه با قیمت روز میلگرد ساده و قیمت روز میلگرد آجدار و سایر میلگردها نیز در تعداد زیادی از کارخانه‌ های تولید کننده این محصولات، بین ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومان کاهش پیدا کردند. اما، برخی از مبادی های فروش، این میلگردها را بدون هیچ تغییر قیمتی، به فروش رساندند. نرخ روز انواع مختلف تیرآهن اعم از : نرخ روز تیرآهن هاش، نرخ روز تیرآهن لانه‌ زنبوری ، نرخ روز تیرآهن معمولی و .... نیز در قسمت شاخه‌ فروشی در تعدادی از کارخانه های تولید کننده، با کاهش ۳۰ الی ۱۰۰ هزار تومانی همراه بودند. علاوه بر این، تیرآهن فایکو، تیرآهن کوثر اهواز، و تیرآهن کرمانشاه نیز از این قاعده مستثنی نبودند و کاهش ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان را تجربه کردند. در رابطه با انواع نبشی ها، انواع سپری ها و انواع ناودانی های ایرانی و اروپایی نیز به خاطر بسپارید که اغلب آن ها در طی روز گذشته، بدون تغییر قیمت به فروش رسیدند. البته، برخی از کارخانه هایی که این محصولات را تولید کرده و روانه بازار می کنند، نرخ آن ها را با افزایش  ۲۰۰ تومانی بیان کردند. 
 لازم به ذکر است تا بدانید که انواع مختلف پروفیل هم از روند کاهشی پیروی کرده اند؛ به طوری که در تعداد زیادی از کارخانه ‌های تولید کننده پروفیل، نرخ محصولات را کاهشی اعلام کردند. در واقع، این کارخانه ها اغلب، قیمت قوطی پروفیل Z، قیمت پروفیل ساختمانی، قیمت آلومینیوم و ... با کاهش ۳۰۰ تا ۹۰۰ تومانی اعلام نمودند. علاوه بر این، قیمت روز انواع لوله ‌های درزدار و قیمت روز انواع لوله های بدون درز نیز کاهشی بودند؛ به نحوی که نرخ لوله گوشتی، نرخ لوله داربستی، نرخ لوله مبلی و سایر لوله ها، تقریبا بین ۳۰۰ الی ۹۰۰ تومان کاهش پیدا کردند. در رابطه با قیمت روز انواع ورق های روغنی، قیمت روز انواع ورق های گالوانیزه و قیمت روز انواع ورق های رنگی نیز بهتر است تا بدانید که تقریبا در تمامی بنگاه‌ ها بدون تغییر باقی ماندند. همچنین، قیمت روز انواع ورق های سیاه نیز در اکثر شرکت‌ ها با ثابت همراه بود؛ اما، قیمت ورق سیاه در کارخانه فولاد مبارکه در تعدادی از ضخامت‌ ها، حدودا بین ۲۰۰ الی ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرد.
به یاد داشته باشید که در وضعیت کنونی عوامل بسیار زیادی وجود دارند که باعث کاهش و یا به ثبات رسیدن نرخ محصولات فولادی شده اند. اما؛ در طی روز های آینده بنا به دلایل مختلفی اعم از : افزایش ۳۰ درصدی هزینه حمل و نقل آهن آلات، افزایش نسبی قیمت دلار و همچنین، سهمیه‌ بندی برق صنایع که احتمالا از ۱۵ خرداد عملی خواهد شد، ممکن است شاهد افزایش نرخ روزانه محصولات فولادی باشیم. البته، افزایشی یک تا دو درصدی قیمت روزانه این محصولات فولادی، بر اثر افزایش هزینه های حمل و نقل، کاملا منطقی به نظر می ‌رسد. در رابطه با بورس کالا، بهتر است تا بدانید در روز گذشته، از ۲۰۲ هزار و ۶۰۰ تن محصول فولادی که در بورس کالا عرضه شده بود، تقریبا ۱۹۹ هزار تن آن به فروش رسیده است. به یاد داشته باشید که برای ۱۳۹ هزار تن شمش بلوم حدود ۲۳۱ هزار و ۷۵۰ تن تقاضا ثبت شده بود که قیمت آن نیز تقریبا، ۲۰ هزار و ۲۲۹ تومان در نظر گرفته شده است. لذا، به یاد داشته باشید که کف نرخ میلگرد ۲۳ هزار و ۱۴۰ تومان، کف قیمت تیرآهن، کف قیمت نبشی و کف قیمت ناودانی نیز تقریبا ۲۳ هزار و ۷۶۵ تومان برآورد شده است. 
به عبارتی ساده تر می توانیم خدمت هر یک از شما عزیزان بیان کنیم که قیمت پایه میلگرد در بورس کالا تقریبا ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان شده است که با در نظر گرفتن موارد فوق و همچنین با در نظر گرفتن محدودیت مصرف برق و نوسانات افزایش نرخ دلار، افزایش پلکانی و تدریجی قیمت‌ ها الخصوص قیمت میلگرد و تیرآهن، دور از انتظار نمی باشد. در رابطه با بورس کالا، بهتر است تا بدانید که امروز هم تقریبا ۱۶ هزار و ۷۰۰ تن محصول فولادی در بورس کالا عرضه خواهد شد که از این میزان تقریبا، یک هزار و ۵۰۰ تن آن به ورق رنگی اختصاص پیدا کرده است. لذا، بنا به میزان عرضه شده، نرخ ورق رنگی در امروز، تقریبا ۵۰ هزار و ۹۷۲ تومان برآورد شده است. علاوه بر ورق رنگی، لازم به ذکر است تا بدانید که حدود ۲ هزار تن ورق قلع ‌اندود با نرخ ۴۹ هزار تومان و همچنین، ورق گالوانیزه G هم تقریبا ۱۳ هزار و ۲۰۰ تن با قیمت پایه ۴۴ هزار و ۵۵۴ تومان عرضه خواهد شد.  
خلاصه مطلب
ما در این بخش تلاش کردیم تا هر یک از شما عزیزان را با وضعیت کنونی بازار آهن آشنا کرده و کاهشی بودن نرخ تمامی محصولات را به طور مفصل خدمت شما عزیزان بیان کنیم. به یاد داشته باشید که حتما پیش از خرید هر گونه محصول فولادی، باید اطلاعات کاملی در رابطه با نرخ آن و وضعیت کلی بازار آهن به دست آورید تا بتوانید در بهترین زمان ممکن، خرید کنید. لذا، اگر می خواهید تا به صورت روزانه از وضعیت کلی بازار آهن و قیمت های آن مطلع شوید، می توانید به سایت ما سر زده و یا با همکاران ما در ارتباط باشید. علاوه بر این، برای داشتن خریدی ایمن با قیمتی مقرون به صرفه می توانید با همکاران ما در واحد فروش فولاد فیدار ارتباط برقرار کنید. 
 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ