فولاد فيدار

جهش لحظه ای قیمت آهن در اسفند 1401

جهش لحظه ای قیمت آهن در اسفند 1401

از اواخر بهمن، نرخ دلار روندی به شدت افزایشی را در پیش گرفته که این اتفاق منجر به گران شدن تمامی صنایع وابسته از جمله فولاد می باشد. از زمانی که نرخ دلار به صورت لحظه ای افزایش پیدا می کند، نرخ آهن و فولاد نیز دارای جهشی لحظه ای است. لذا، اغلب خریداران به صورت موقت از خرید دست کشیده اند و تولیدکنندگان نیز فعلا فروشی ندارند. زیرا، ثبات قیمت در این بازار وجود ندارد و هر دو طرف دچار ضرر و زیان مالی می شوند. هم اکنون اگر می خواهید از آخرین اخبار این حوزه، نوسانات این بازار و قیمت روز آهن و فولاد در اسفند ماه 1401 آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید. 


تحلیل قیمت میلگرد‌ در اسفند ماه 1401

فروش میلگرد | خرید میلگرد | قیمت روز میلگرد اصفهان | فولادفیدار
میلگرد یکی از اصلی ترین مقاطعی است که در تمامی صنعت ها الخصوص صنعت ساخت و ساز، مورد استفاده قرار می گیرد. لذا، زمانی که این محصول دچار افزایش قیمت می شود، نرخ نهایی ساختمان سازی و صنایع وابسته به آن نیز، افزایشی می شوند. یکی از مهم ترین عوامل افزایش نرخ این محصول، قیمت دلار است و همان طور که در بخش ابتدایی بیان کردیم، نرخ دلار در این روزها به شدت افزایشی شده است. لازم به ذکر است تا بدانید که در طی هفته اول اسفند قیمت میلگرد 12 در بسیاری از کارخانه های تولید کننده، اعلام نشد. زیرا، نرخ این محصول در روزهای گذشته افزایشی بود و تولید کنندگان ترجیح دادند تا قیمت جدید را اعلام نکنند. 
علاوه بر میلگرد 12، میلگرد 14 نیز در طی این هفته ، نوسانات زیادی را تجربه کرد. به نحوی که در ابتدای هفته با قیمت ۲۷۲۲۰۰ ریال به فروش رسید و پس از چند روز، قیمت آن به ۲۸۱۰۰۰ ریال نیز رسید. سپس، قیمت این محصول با گرید 3 در آخر هفته گذشته، تقریبا ۲۹۱۸۰۰ ریال شد و توسط تولید کنندگان به فروش رسید. برخی از کارشناسان و متخصصین این حوزه بر این باورند که علاوه بر نرخ دلار، کاهش میزان صادرات و واردات نیز بر افزایش قیمت میلگردها تاثیر گذار هستند. 


تحلیل قیمت ورق سیاه و تیرآهن در اسفند 1401


علاوه بر میلگرد، ورق سیاه نیز یکی دیگ از مقاطعی است که تحت تاثیر افزایش نرخ دلار، قیمت آن نیز افزایش پیدا کرده است. در واقع، این محصول، به دو روش سرد و گرم تولید شده و روانه بازار می شود که خود این عامل به نوبه خود منجر به تفاوت قیمت می گردد. لازم به ذکر است تا بدانید هر یک از کارخانه ها بنا به روش تولید و مواد اولیه آن ها، قیمت ورق سیاه را متفاوت اعلام می کنند. ورق سیاه در گرید های مختلف، در هفته اول اسفند، دچار نوسان شد و البته اغلب کارخانه ها ترجیح دادند تا قیمتی را برای آن اعلام نکنند. لذا، می توانیم بیان کنیم که خرید و فروش و معامله ای در این زمینه صورت نگرفته است. البته، برخی از سایزهای آن که تعدادشان بسیار اندک بود، با قیمت هایی بسیار نوسانای، معامله شدند. 
تیرآهن نیز از این قاعده مستثنی نبود و زمانی که نرخ دلار دچار نوسان است و جهش لحظه ای دارد، انواع تیرآهن نیز همین روند را در پیش گرفته اند. لازم به ذکر است تا بدانید که تیرآهن در سایزهای مختلفی تولید شده و روانه بازار می شود که تمامی سایزهای آن در اسفند ماه، با نوسان قیمت رو به رو هستند. به نحوی که قیمت سایزهای متفاوت تیرآهن، در طی هفته گذشته روندی افزایشی را در پیش گرفتند و به صورت لحظه ای قیمتشان افزایش پیدا می کرد. 


بررسی و تحلیل روند نوسانات بازار آهن در اسفند 1401

قیمت ناودانی 12، 10، 8، 6 | خرید ناودانی | فولادفیدار
همان طور که در بخش های مختلف مطلب بیان کردیم، قیمت تمامی محصولات آهنی و فولادی از جمله میلگرد و تیرآهن و ....، روندی افزایشی داشتند و به صورت سرسام ‌آور و افسار گسیخته، به صورت لحظه‌ای درحال تغییر بودند. لذا، این امر موجب شده تا تمامی تحلیل گران نتوانند اوضاعی را تحلیل و بررسی نمایند. علاوه بر این، چنین اوضاعی منجر شده تا در بازار آهن، اوضاع آشفته شده و خریداران و فروشندگان از معامله کردن، دست نگهدارند. بر اساس گزارشاتی که به دست ما رسیده است، روز شنبه هفته گذشته، هر کیلوگرم آهن به طور میانگین تقریبا، ۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ تومان افزایش قیمت داشتند. در واقع، قیمت ها به صورت لحظه ای افزایش پیدا می کردند. 
به عنوان مثال: قیمت میلگرد آجدار در ابتدای روز شنبه، تقریبا ۲۸ هزار تومان اعلام شد اما، تا اواخر روز، نرخ آن با افزایش 2 هزار تومانی،  حدودا ۳۰ هزار تومان بیان شد. علاوه بر این، قیمت میلگرد 14 نیز در اوایل روز 30 هزار تومان اعلام شد و در عرض چند ساعت، 300 تومان افزایش قیمت داشت. به جز میلگرد، سایر محصولات همچون ورق سرد و گرم نیز از این قاعده پیروی کردند. به نحوی که نرخ ورق سیاه در تعداد زیادی از کارخانه‌ ها همچون: کارخانه ورق سیاه فولاد مبارکه و کارخانه ورق سیاه فولاد کاویان، با افزایش ۶۰۰ الی ۱۰۰۰ تومانی همراه بود. البته، تعداد زیادی از کارخانه ها قیمت این محصول و انواع ورق ها همچون: ورق گالوانیزه، ورق روغنی و .... را اعلام نکردند. 
در طی تحلیل نوسانات بازار در اسفند ماه باید خدمت شما عزیزان بیان کنیم که نرخ انواع پروفیل نیز توسط تولید کنندگان بیان نشد. اما، برخی از کارخانه های پروفیل را با افزایش ۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ تومانی به فروش رساندند.  به طوری که نرخ قوطی پروفیل ۲ میلی متر همواره، ۴۲ الی ۴۵ هزار تومان بیان می شد اما، در این هفته، قیمت آن بین 44 الی 47 هزار تومان اعلام شد که نشان دهنده افزایش ۲ هزار تومانی نرخ این محصول می باشد. نرخ نهایی لوله صنعتی، نرخ لوله داربستی، نرخ لوله مبلی و ... نیز در تعداد زیادی از کارخانه ‌ها، اعلام نشدند و تعداد اندکی از آن ها، دچار ۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ تومان افزایش قیمت بودند.  بر اساس گزارشات، قیمت ناودانی و نبشی نیز دچار نوسان شدند و هر یک کیلوگرم آن ها بین ۲۹ الی ۳۲ هزار تومان اعلام شد. در واقع، نرخ روز نبشی، ناودانی و سپری و .... در اغلب کارخانه ‌های تولید کننده ، با افزایش ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ تومانی همراه بود. 


خلاصه مطلب
ما در این بخش از مطلب سعی کردیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل به جهش لحظه ای قیمت آهن در اسفند 1401 آشنا کنیم. همان طور که بیان کردیم، نرخ اغلب محصولات در این ماه یا از سمت کارخانه ها اعلام نشدند. تعداد کمی از کارخانه ها نیز نرخ محصولات را با افزایش، اعلام کردند. لذا، اگر می خواهید به صورت لحظه ای از قیمت هر یک از محصولات اعم از: میلگرد، تیرآهن، نبشی، انواع لوله و ..... مطلع شوید، می توانید از سایت های معتبری همچون فولاد فیدار استفاده کنید. در واقع، شما می توانید با برقراری ارتباط با همکاران ما، از قیمت لحظه ای این محصولات اطلاع یابید. علاوه بر این، اگر تصمیم به خرید دارید، می توانید با کم ترین قیمت، با کیفیت ترین محصولات را از ما خریداری کنید. 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ