فولاد فيدار

پیش بینی قیمت ورق سیاه در هفته های آتی

پیش بینی قیمت ورق سیاه در هفته های آتی

ورق سیاه یکی از مهم ترین محصولات فولادی است که با ذوب کردن نورد گرم تولید می شود. این ورق، در صنایع مختلف، کاربرد گسترده ای دارد که همین امر سبب شده قیمت آن برای فعالان این حوزه، حائز اهمیت باشد. این افراد همواره به دنبال دلایل کاهش و یا افزایش قیمت ورق سیاه هستند. لذا، آن ها قیمت این ورق را در هفته های آتی پیش بینی کرده و میزان عرضه و تقاضای آن را تحلیل می کنند. اگر تصمیم دارید تا این ورق را خریداری کنید، بهتر است که با پیش بینی های قیمتی آن در هفته های آینده، آشنا شوید. برای آشنایی با این پیش بینی ها و تحلیل ها، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. 


پیش بینی قیمت ورق سیاه در این هفته


لازم به ذکر است تا بدانید که ورق سیاه دارای انواع مختلفی می باشد که قیمت تمامی آن ها در این هفته تقریبا ثابت بوده اند. اما در بخش عرضه، ورق سیاه نوع st37  در این هفته کمی دچار مشکل شده است. علت اصلی این مشکل، کارخانه ای است که آن را تولید کرده و به بازار منتقل می کرد. این کارخانه با برخی از مشکلات جزئی رو به رو شده که خط تولید آن را دچار اختلال کرده است. اما، در روز گذشته اخباری مبنی بر برطرف شدن این مشکل به دست‌مان رسیده است که موجب رونق یافتن این کارخانه طی روزهای آینده خواهد شد. 
در روزهای اول هفته گذشته، قیمت ورق سیاه روندی نزولی داشت و تقریبا به مبلغ 27650 ریال رسید. در اواسط هفته گذشته، قیمت این ورق حدودا به میزان 27650 ریال رسید. این افزایش قیمت ها در حالی است که در هفته پیش از آن، قیمت ورق سیاه روندی کاهش داشته و به قیمت ابتدایی خود رسیده بود. بهتر است بدانید که قیمت ورق سیاه گیلان، در این هفته، چیزی حدود 200 تومان افزایش یافت. علاوه بر این، ورق های سیاهی که ضخامت آن ها 3-5/2 میلی متر بود، با کاهش عرضه مواجه شدند. علاوه بر این، نوع دیگری از ورق سیاه با ضخامت 15-3 میلی نیز دچار افزایش قیمت شده و هر یک کیلو آن حدودا به میزان 25500 ریال افزایش داشته است. 
لذا، با وجود این نوسانات در این بازار، می توانیم بیان کنیم که قیمت ورق سیاه تحت تاثیر عوامل بسیار زیادی قرار دارد که این عوامل سبب کاهش و یا افزایش قیمت آن می شوند. یکی از اصلی ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت ورق سیاه، میزان عرضه و تقاضای آن است. لذا، زمانی که این محصول با کاهش میزان تقاضا مواجه شود، قیمت آن کاهش خواهد یافت. همچنین، زمانی که میزان تقاضای این محصول افزایش پیدا کند، قیمت آن نیز در روزهای آتی گران تر خواهد شد. 

پیش بینی قیمت ورق سیاه
پیش بینی قیمت ورق سیاه در روزهای پایانی سال 1401


پیش از آن که بخواهیم شما عزیزان را با پیش بینی ورق سیاه در روزهای پایانی سال آشنا کنیم، بهتر است تا بدانید که قیمت ورق سیاه انزلی که دارای ضخامت 2 میلی متر است، در روزهای اول هفته گذشته، به میزان 29600 ریال رسیده بود. این اتفاق در شرایطی پیش آمد که قیمت ورق سیاه از روز شنبه هفته گذشته، روندی نزولی داشت. به همین دلیل، پیش بینی می شود که قیمت این محصول، در طی روزهای آینده به میزان 28000 ریال خواهد رسید. بنابراین، می توانیم نتیجه بگیریم که میزان تقاضای این محصول در هفته جاری افزایش خواهد یافت که با افزایش میزان تقاضا، شاهد افزایش قیمت آن خواهیم بود. 
در همین زمینه، بهتر است بدانید که قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان، با ضخامت 15-3 میلی متر در هفته گذشته به مبلغ 27500 ریال رسیده بود. اما، این محصول با همین ضخامت، در روزهای بعدی روندی کاهشی داشت. کاهش قیمت ورق سیاه در این کارخانه، موجب شده است تا همه فعالان نگران وضعیت بازار داخلی شده و منتظر بهبود وضعیت آن در روزهای آینده باشند. فعالان بازار آهن و فولاد در حال حاضر انتظار دارند که قیمت ورق سیاه در کارخانه فولاد مبارکه طی روزهای آینده بهبود یابد. 
کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، امسال در حوزه صادرات، عملکردی ضعیف داشت. بر اساس آمارهایی که منتشر شده و به دست ما رسیده است، می توانیم بیان کنیم که میزان صادرات ورق سیاه این کارخانه، طی 9 ماهه ابتدایی سال گذشته 978 هزار تن بوده است. اما، امسال در 9 ماهه ابتدایی میزان صادرات آن 440 هزار تن رسیده است. لذا، از این اتفاق می توان نتیجه گرفت که فشارهای وارد شده به این کارخانه، برای عرضه و تولید محصول در بازار داخلی، تاثیر بسزایی گذاشته است و این کارخانه اغلب محصولات خود را در بازار داخلی به فروش رسانده است. لذا، پیش بینی می شود تا قیمت ورق سیاه در روزهای پایانی سال با افزایش میزان عرضه و تقاضا، افزایش یابد. 


قیمت ورق سیاه در بازار خارجی

قیمت ورق سیاه
علاوه بر بازار داخلی، این محصول در بازار خارجی نیز پر مصرف و پر فروش می باشد. به نحوی که قیمت ورق سیاه صادراتی در بازار چین، حدودا به مبلغ 570 دلار به ازای هر تن گزارش شده است. این قیمت که نسبت به قیمت های قبلی، روندی کاهش داشته و به ازای هر تن 5 دلار کاهش یافته است. علاوه بر این، قیمت ورق سیاه در بازار داخلی چین نیز همین روندی کاهشی را داشته و 18 دلار به ازای هر تن، کاهش قیمت داشته است. همچنین، اغلب کارخانه های کشور چین که تولید کننده این محصول هستند، با این که در هفته های گذشته محصولات خود را گران تر به فروش می رساندند، اما در این روزها قیمت تمامی آن ها را کاهش داده اند. در واقع، آن ها قیمت های پیشنهادی خود را کم کرده و در همان میزان، ثابت نگه داشته اند. 
علاوه بر کشور چین، در کشور روسیه نیز دارای کارخانه هایی است که ورق سیاه را تولید کرده و صادر می کنند. قیمت ورق سیاه در این کارخانه ها، بر خلاف کشور چین، روندی افزایشی داشته اند به نحوی که هر یک تن را با 20 دلار افزایش به فروش رسانده اند. در واقع، قیمت ورق سیاه در این کارخانه ها به ازای هر تن، 590-580 دلار گزارش شده است. بهتر است بدانید که کشور ترکیه نیز در این زمینه فعالیت می کند. در این روزها، قیمت ورق سیاه در کارخانه های کشور ترکیه، به ازای هر تن 640-630 گزارش شده است. از این گزارش می توانیم نتیجه بگیریم که قیمت این محصول در ترکیه، نسبت به قیمت های پیشین، به ازای هر تن 20 دلار افزایش یافته است.  


پیش بینی و تحلیل قیمت ورق سیاه در کارخانه های مختلف


هم اکنون که به طور کامل با پیش بینی ها و تحلیل نوسانات و ... بازار آشنا شدید، بهتر است که با قیمت ورق در کارخانه های مختلف نیز آشنا شوید. بر اساس گزارسات به دست آمده، می توانیم بیان کنیم که قیمت ورق سیاه کاویان در روزهای آینده روند ثابتی را طی خواهد کرد. البته، ممکن است کمی کاهش قیمت نیز داشته باشد که علت آن، کاهش میزان تقاضا برای خرید این محصول فولادی، بیان شده است. بهتر است تا بدانید که در بازار ورق سرد نیز قیمت اغلب محصولات روندی نزولی داشته اند. قیمت ورق سرد در کارخانه فولاد مبارکه در هفته گذشته، روندی نزولی داشته که این اتفاق منجر به رکود در بازار ورق شده است.
ورق های سیاهی که ضخامت آن ها 5/1-8/0 میلی متر است، بیشتر با این رکود مواجه بودند. به طور کلی می توان به راحتی مشاهده کرد که فعالیت اغلب مصرف کنندگان اصلی برای خرید ورق سرد، به شدت کاهش یافته است که در روزهای آینده میزان این تقاضا، کاهش بیشتری خواهد یافت. علاوه بر این، مشاهده کردیم که قیمت ورق گالوانیزه نیز در روزهای گذشته، ثابت باقی ماند. زیرا، این بازار هم اکنون در حال هماهنگی میزان عرضه و تقاضا است. لذا، زمانی که عرضه و تقاضا هماهنگ و یکسان باشند، قیمت آن محصول دچار هیچ تغییری نخواهد شد. 


خلاصه مطلب 
ما در این بخش سعی کردیم تا شما را با پیش بینی های مربوط به قیمت ورق سیاه در روزهای گذشته و آینده آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که افزایش و یا کاهش قیمت این محصول، تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. لذا، برای پیش بینی قیمت آن می توانید این عوامل را بررسی کنید. برای اطلاع از سایر پیش بینی های محصولات فولادی و یا اطلاع از قیمت ورق سیاه، می توانید از همکاران ما در فولاد فیدار یاری بگیرید. 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ