فولاد فيدار

پیش بینی قیمت میلگرد در دولت رئیسی

پیش بینی قیمت میلگرد در دولت رئیسی

میلگرد، یکی از اصلی ترین و در عین حال مهم ترین مطالحی است که در صنایع مختلف الخصوص در صنعت ساختمان سازی، مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت این محصول تحت تاثیر عوامل مختلفی اعم از: دلار، مواد اولیه و ... تغییر می کند. به همین دلیل، قیمت میلگرد در هر دوره از دولت ها، متفاوت می باشد. برای همین اکثر فعالان این حوزه، در تلاش هستند تا قیمت آن را در دولت آقای رئیسی پیش بینی کنند. اگر شما هم جز این افراد هستید و یا می خواهید با قیمت این محصول فولادی در دولت جدید آشنا شوید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. 


تحریم ها در دولت رئیسی چه وضعیتی خواهند داشت؟


پیش از آن که بخواهیم شما عزیزان را با قیمت میلگرد در دولت رئیسی آشنا کنیم، بهتر است بداندی که وضعیت تحریم ها در این دولت چگونه خواهد بود. همه ما می دانیم که در طی چندین سال گذشته، تحریم های زیادی بر علیه کشور عزیزمان ایران، وضع شده است. تعداد این تحریم ها خارج شدن کشور آمریکا از برجام، بیشتر شده است. دولت آقای رئیسی که به تازگی بر روی کار آمده است، مذاکرات برجام را از سر گرفته است. اگر در طی این مذاکرات، کشورهای عضو برجام همچون: کشور آمریکا به قرارداد بازگردد، ممکن است که این تحریم ها کمتر شوند. 
لازم به ذکر است تا بدانید که نوساناتی که در بازار ارز و دلار وجود دارند، تاثیر مستقیم بر روی قیمت ‌میلگرد می گذارند. بنابراین، اگر مذاکرات دولت آقای رئیسی با موفقت انجام شود، ممکن است که قیمت ها در بازار ارز و دلار به ثبات نسبی برسند. رسیدن به ثبات در این بازارها، سبب کاهش قیمت و ثبات قیمت در بازار آهن می گردد. به عبارتی دیگر می توان گفت زمانی که قیمت ارز و دلار ثابت شوند، قیمت میلگرد، قیمت تیرآهن، قیمت نبشی، قیمت ناودانی و .... نیز تا حدودی ثابت خواهند شد. 
بر همین اساس، ‌بینی می‌شود که قیمت میلگرد تا در دولت آقای رئیسی و تا آخر سا ۱۴۰۱، تقریبا سیر صعودی را طی نماید. اما به یاد داشته باشید که این افزایش قیمت، بسیار اندک خواهد بود و ممکن است که قیمت آهن آلات و فولاد در کشور ما، به یک ثبات نسبی برسد. در رابطه با تحریم های کشورمان، بهتر است تا بدانید که فعلا روند مذاکرات مثبت نخواهد بود؛ مگر این که جهت گیری مذاکرت تغییر کند. 

قیمت ناودانی| قیمت نبشی
پیش بینی تاثیرات دولت آقای رئیسی بر قیمت آهن 


همیشه پیش از انجام انتخابات ریاست جمهوری در همه کشورها الخصوص در کشور ما، مردم از خرید و فروش اغلب محصولات خودداری می کنند. علت بروی این اتفاق، مشخص نبودن شرایط کاهشی یا افزایشی قیمت ها در بازار است. این امر در بازار آهن و فولاد نیز صدق می کند و فعالان و خریداران این حوزه، برای خرید و فروش آهن و فولاد، صبر می کنند. برخی از این افراد تصور می کنند که شخصی که تحت عنوان ریاست جمهوری انتخاب می شود، فشار اقتصادی را کاهش داده و سبب کاهش قیمت کالاها در بازار آهن می شود. در رابطه با این موضوع باید بیان کنیم که اقای رئیسی بیان کردند که در امر مسکن دارای اهداف سازنده ای هستند. 
لذا از صحبت ایشان می توان پیش بینی کرد که تقاضای محصولات فولادی و آهنی افزایش می یابد. از صبحت ها و بیانات ایشان می توان نتیجه گرفت که حوزه آهن، فولاد، ورق، میلگرد و ... آینده روشنی خواهند داشت. لازم به ذکر است تا بدانید که یکی از اقدامات آقای رئیسی، مبارزه با محتکران و رانت خواران حوزه آهن و فولاد است که این اتفاق، تاثیر بسیار زیادی در صنعت آهن خواهد داشت. اما، همان طور که می دانید عوامل دیگری نیز بر قیمت محصولات بازار آهن تاثیر گذار هستند که با توجه به افزایش قیمت جهانی فولاد، شاهد افزایش قیمت در بازار داخلی نیز بوده ایم. علاوه بر این، عوامل دیگری نیز بر پیش بینی قیمت آهن و فولاد تاثیر گذار هستند که در ادامه آن ها را بیان خواهیم کرد. 


عوامل تاثیر گذار بر پیش بینی قیمت فولاد و آهن در دولت جدید


همان گونه که در بخش پیشین مقاله بیان کردیم، عوامل بسیاری بر پیش بینی قیمت ها در دولت آقای ئیسی تاثیر گذار هستند که برخی از مهم ترین این عوامل، شامل موارد زیر می باشند: 

 

  •     یکی از مهم ترین این عوامل، بودجه ای است که این دولت برای بخش عمرانی اختصاص می دهد. 
  •     نوساناتی که در بازارهای مختلف اعم از: بازار ارز رخ خواهند داد.
  •     تغییراتی که در قیمت سنگ آهن ایجاد خواهد شد. 
  •     یکی دیگر از مهم ترین این عوانل، نوساناتی است که در بازار جهانی آهن و فولاد رخ خواهند دادکه این نوسانات تاثیر مستقیمی بر روی بازار داخلی آهن و فولاد می گذارند. 
  •     تورمی که در کشور حاکم است نیز پیش بینی قیمت ها را تحت تاثیر قرار می دهند. 
  •     لازم به ذکر است تا بدانید که عوارض محصولات بازار آهن هر ساله دستخوش تغییر هستند. لذا، با تغییر میزان عوارض، قیمت آن ها نیز افزایش خواهند یافت. 
  •     ایجاد تغییرات جدیدی در میزان تحریم ها و یا افزایش شدت ها نیز سبب افزایش قیمت در دولت آقای رئیسی می شوند. 

قیمت ناودانی، قیمت نبشی، unp
پیش بینی قیمت میلگرد در دولت رئیسی


هم اکنون که به طور کامل و مفصل با تحریم ها در دولت آقای رئیسی آشنا شدید، بهتر است بدانید که فعالان این حوزه چه پیش بینی هایی در رابطه با قیمت میلگرد دارند. در صورتی که این دولت قول های خود مبنی بر افزایش ساخت و ساز مسکن را عملی کند، شاهد افزایش قیمت میلگرد در این دولت خواهیم بود. لذا، هنگامی که تقاضای میلگرد بیشتر از میزان عرضه آن باشد، ممکن است که قیمت آن افزایش یابد. البته به یاد داشته باشید که دولت جدید نمی تواند بودجه زیادی را برای ساخت و ساز در نظر بگیرد. 
این اتفاق منجر می شود قیمت در مقاطع فولادی و آهنی، تحت کنترل باشد. لازم به ذکر است تا بدانید که تمامی محصولات فولادی الخصوص میلگرد، تیرآهن و نبشی، یک پیک قیمتی مشخصی دارند که تا مهلت مقرر باید در این پیک ثابت بمانند. لذا، اگر تصمیم دارید تا محصولات فولادی را خریداری کنید، حتما دقت کنید که این محصولات در این پیک نباشند 


پیش بینی قیمت فولاد در دولت آقای رئیسی


علاوه بر قیمت میلگرد، شما عزیزانی که در حوزه های مختلف فعال هستید، ممکن است بخواهید تا با پیش بینی قیمت فولاد در دولت جدی نیز اشنا شوید. همه شما با این موضوع آشنا هستید که انتخابات ریاست جمهوری، تاثیرات مثبت و منفی در قیمت تمامی محصولات فولادی می گذارد. در رابطه با قیمت فولاد در این دولت بهتر است بدانید که اقای رئیسی تغییراتی را در این حوزه ایجاد خواهد کرد و این تغییرات سبب افزایش و یا کاهش قیمت فولاد خواهند شد. حال ممکن است سوال کنید که علت افزایش قیمت فولاد در ابتدای دوره دولت آقای رئیسی چه بود؟ علت بروز این اتفاق، قطعی های مکرر برق و تعطیلات کرونایی بود که خوشبختانه حل شدند. اما، بر اساس شناخت از سخت گیری های دولت آقای رئیسی می توان پیش بینی کرد که قیمت محصولات فولادی در آینده، تحت کنترل بوده و ثبات نسبی خواهند داشت. 


خلاصه مطلب
ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل با پیش بینی قیمت میلگرد و فولاد در دولت آقای رئیسی آشنا کنیم. دقت کنید که برای خرید هر یک از محصولات آهنی و فولادی ابتدا از پیش بینی های قیمت آن ها اطلاعات کاملی به دست آورید و سپس برای خرید اقدام کنید. اگر می خواهید که با قیمت روز میلگرد، نبشی، انواع ورق و ... آشنا شوید و آن ها را خریداری کنید، می توانید از همکاران ما در واحد فروش فولاد فیدار کمک بگیرید. 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ