فولاد فيدار

پیش بینی قیمت محصولات فولاد و انواع آهن در زمستان 1401

پیش بینی قیمت محصولات فولاد و انواع آهن در زمستان 1401

بهتر است بدانید که ساخت و ساز در فصل زمستان کمتر از سایر فصول سال است. به همین دلیل، تقاضای خرید آهن آلات نیز در این فصل کاهش می یابد. با کاهش تقاضا، قیمت تمامی مقاطع فولادی و آهنی نیز تحت تاثیر قرار می گیرند. لذا، افرادی که در این حوزه فعال هستند، پیش بینی های مربوط به این بازار را در فصل زمستان مطالعه کرده و سپس برای خرید اقدام می کنند. اگر شما هم تصمیم به خرید هر یک از این محصولات دارید و می خواهید با پیش بینی های مربوط به آن ها آشنا شوید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. 


نحوه پیش بینی قیمت آهن آلات در زمستان

 

  • پیش بینی قیمت آهن آلات در زمستان 1401 نیازمند برخی از تکنیک ها است. در واقع، برای این که بتوان قیمت آهن را در زمستان امسال به درستی پیش بینی کرد، باید از دو تکنیک مختلف، کمک گرفت. این دو تکنیک، شامل پرکاربردترین روش های پیش بینی قیمت آهن آلات هستند که شامل موارد زیر می باشند: 
  •     روش تحلیل تکنیکال: یکی از رایج ترین این تکنیک ها، روش تحلیل تکنیکال است که بر اساس روند و الگوهایی که در بازار آهن وجود دارند، قیمت آهن را در آینده پیش بینی می کنند. 
  •     روش تحلیل بنیادی: روش دیگری از پیش بینی قیمت آهن آلات، روش تحلیل بنیادی است که قیمت آهن را طبق عواملی که تاثیر گذار هستند و اخباری که در این بازار حاکم است، پیش بینی می کند

لازم به ذکر است تا بدانید که روش اول یعنی تحلیل تکنیکال در کشور ما کاربرد زیادی ندارد. در واقع، می توان بیان کرد که در اغلب اوقات برای پیش بینی کردن قیمت تمامی محصولات آهنی و فولادی، از روش دوم یعنی تحلیل بنیادی استفاده می شود. با کمک این روش، علاوه بر قیمت آهن آلات، می توان اتفاق های اقتصادی و سیاسی سال آینده را نیز تا حدودی پیش بینی کرد. شاید سوال کنید که تحلیل اتفاقا سیاسی چه ارتباطی با قیمت آهن آلات دارند؟ در پاسخ باید بیان کنیم که تمامی اتفاقات سیاسی و اقتصادی تاثیر مستقیمی بر روی قیمت تمامی محصولات در بازار آهن دارند. 

 قیمت پروفیل، قیمت آهن، قیمت میلگرد
پیش بینی قیمت پروفیل در فصل زمستان 


پروفیل یکی از محصولاتی است که کاربرد گسترده ای دارد و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل، بهتر است تا با پیش بینی های مربوط به قیمت پروفیل نیز به خوبی آشنا شوید. به یاد داشته باشید که عوامل زیادی وجود دارند که تاثیر مستقیمی بر روی قیمت پروفیل می گذارند. برخی از مهم ترین این عوامل شامل: قیمت دلار، قیمت طلا، میزان عرضه و تقاضا و .... می باشند. لذا، برای این که بتوانیم قیمت پروفیل را در زمستان 1401 پیش بینی و تحلیل کنیم، باتدا باید این عوامل را بررسی نماییم. 
در رابطه با این موضوع بهتر است بدانید که میزان عرضه و تقاضا در زمستان دچار تغییراتی خواهد شد که با کم و یا زیاد شدن آن ها، قیمت پروفیل نیز دچار نوسان خواهد شد. اما، بر اساس بودجه ای که دولت آقای رئیسی برای ساختمان سازی در نظر گرفته است، پیش بینی می شود که تقاضای پروفیل زیاد شود که با زیاد شدن تقاضای قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. فراموش نکنید که پروفیل ها دارای انواع مختلفی هستند که قیمت تمامی آن ها دچار این تغییرات خواهند شد. 


پیش بینی قیمت تیرآهن در زمستان 


یکی دیگر از پر مصرف ترین محصولات آهنی، تیرآهن است که بهتر است تا با پیش بینی های قیمت آن در زمستان نیز آشنا شوید. همه ما می دانیم که برای طراحی اسکلت فلزی در بسیاری از ساخت و سازهای عمرانی، از این محصول آهنی مصرف می شود. به همین دلیل، با تخمین قیمت تیرآهن، می توان قیمت حدودی ساخت سازه را نیز تخمین زد. 
در چند سال اخیر در سر تا سر جهان الخصوص در کشرپور خودمان ایران، شاهد افزایش ساخت و ساز ها هستیم که این اتفاق منجر به افزایش تقاضای تیرآهن شده است. بنابراین، می توانیم بیان کنیم که با افزایش تقاضا تیرآهن، قیمت آن نیز تحت تاثیر قرار گرفته و افزایش یافته است. اما، در فصل زمستان با کاهش ساخت و ساز ممکن است که تقاضا نیز کاشه یافته و در نتیجه قیمت تیرآهن کاهش یابد. 


پیش بینی قیمت میلگرد در زمستان 1401


یکی دیگر از پرکابردترین محصولات آهنی که در بازار آهن به فروش می رسد، میلگرد است که در صنعت عمرانی و ساختمان سازی از آن به طور گسترده استفاده می شود. به طور کلی می توانیم بیان کنیم که قیمت این محصول در فصل های گرم سال یعنی در فل بهار و تابستان، روندی افزایشی دارد. زیرا، تقاضای ساخت و ساز در این فصل ها زیاد است و تقاضای زیاد، منجر به افزایش قیمت می شود. اما، در مقابل، همان طور که بارها در مقاله بیان کردیم، زمانی که هوا سرد می شود و نزدیک فصل زمستان می شویم، ساخت مسکن کاهش می یابد. زمانی که خریداری در بازار وجود نداشته باشد و تقاضای میلگرد کم باشد، قیمت آن نیز روندی کاهش خواهد داشت. 

قیمت ورق سیاهريال قیمت آهن، قیمت میلگرد
پیش ‌بینی قیمت ورق در زمستان


ورق سیاه یا همان نورد گرم، در اغلب صنایع اعم از: صنایع مانند پتروشیمی، ساخت و ساز، خودروسازی، هواپیما سازی و... کاربرد بسیار زیادی دارد. لذا، تمامی افرادی که در این حوزه فعال هستندف همواره به دنبال پیش بینی های قیمت ورق در روزهای آتی می باشند. این افراد برای اطلاع از قیمت ورق، عواملی که تاثریر مستقیمی بر قیمت دارند را بررسی می کنند. در واقع، آن ها با تحلیل قیمت در بازار ارز، تحلیل شاخص های مختلف تحلیل قیمت مواد اولیه، تحلیل تورم و .... به طور حدودی قیمت ورق را پیش بینی می کنند.
لازم به ذکر است تا بدانید که بر خلاف تمامی محصولات آهنی، تقاضا برای خرید ورق سیاه در شش ماهه دوم سال یعنی در فصل پاییز زمستان، افزایش می ‌یابد‌. به همین دلیل، پیش بینی می شود که در زمستان 1401، قیمت ورق سیاه افزایش یابد و احتمال کاهش قیمت آن در ادامه سال 1401 بسیار کم است.


تحلیل قیمت مقاطع فولادی در زمستان 1401


همه ما شاهد آن هستیم که در سال 1401، دلار دچار نوسانات بسیار زیادی شد و تا به امروز با افزایش قیمت بی سابقه ای رو به رو شده است. دلار یکی از اصلی ترین عوامل کاهش و یا افزایش قیمت تمامی محصولات آهنی و مقاطع فولادی است. لذا، پیش بینی می شود قیمت دلار در روزهای آتی افزایش یابد و قیمت مقاطع فولادی نیز دچار نوسان شوند. اما، به یاد داشته باشید که این قیمت ‌ها هیجانی هستند و مجدد شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.


پیش بینی قیمت جهانی آهن در سال 2023


علاوه بر قیمت محصولات آهنی و فولادی در کشور عزیزمان ایران، بهتر است که با پیش بینی های مربوطه در جهان نیز آشنا شوید. زیرا، قیمت جهانی فولاد و آهن، یک فاکتور بسیار مهم و تاثیر گذار در پیش بینی قیمت آهن آلات در بازار داخلی می باشد. بنابراین، با اندکی توجه به میزان تولید جهانی فولاد می توانیم نتیجه بگیریم که بنا به دلایلی همچون: تورم، محدودیت های کرونایی، جنگ اوکراین و .... تولید و تقاضای فولاد کاهش یافته است. کاهش میزان تولید و تقاضای محصولات آهنی و فولادی، سسب شده است تا قیمت جهانی آن ها در کاهش یابند. 
حال ممکن است سوال کنید که عوامل ذکر شده چگونه سبب کاهش تولید و عرضه شده اند؟ در پاسخ به این سوال شما عزیزان باید عرض کنیم که هر یک از این عوامل به نحوی این اختلال را ایجاد کرده اند. برای از بین بردن این اختلال، عوامل بیان شده باید رفع شوند که روش های منتهی به برطرف کردن آن ها، شامل موارد زیر می باشند: 

  •     جنگ بین کشور روسیه و کشور اوکراین پایان یابد که این اتفاق سبب بهبود زنجیره تأمین و تولید فولاد می شود. 
  •     تمامی محدودیت ‌های کرونایی که در تمامی کشورها وجود دارند، به پایان برسند.  
  •     پایان دادن به تحریم ‌هایی که بر علیه کشور روسیه هستند. 
  •     صنایع مصرف‌ کننده فولاد اعم از: صنعت ساختمان سازی و صنعت خودرو سازی رشد یابند.

خلاصه مطلب
ما در این بخش سعی داشتیم تا شما عزیزان را به طور کامل با پیش بینی های قیمت تمامی محصولات آهنی در زمستان پیش رو آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که حتما پیش از خرید هر یک از محصولات بیان شده، پیش بینی مربوط به آن را مطالعه کنید. اگر محصولی مد نظر شما است که ما در مقاله بیان نکرده ایم، می توانید با همکاران ما ارتباط برقرار کرده و با تحلیل های مربوط به آن آشنا شوید. همکاران ما در فولاد فیدار اطلاعات دقیقی از تمامی محصولات را به شما عزیزان بیان خواهند کرد. 
 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ