فولاد فيدار

وضعیت بازار فولاد و به ثبات رسیدن قیمت آهن 

وضعیت بازار فولاد و به ثبات رسیدن قیمت آهن 

با بررسی و تحلیل وضعیت بازار آهن در روز شنبه 06 خرداد 1402، می توانیم خدمت شما عزیزان بیان کنیم که قیمت آهن در روز گذشته در مقایسه با روز پنجشنبه 04 خرداد، تقریبا به ثبات رسیده است. در واقع، در روز گذشته ثبات قابل قبولی در بازار تیر آهن، میلگرد، ورق، پروفیل و ... را مشاهده کردیم. لازم به ذکر است تا بدانید که قیمت انواع میلگرد در روز گذشته، نسبت به روز پنجشنبه، تغییر قابل توجهی نکرده است. به نحوی که میلگرد در کارخانه ظفر بناب در مقایسه با روزهای پیش، هیچ تغییر قیمتی نداشته و شاخه 12 متری میلگرد 14، 16 و 18 نیز، مانند هفته گذشته با نرخ 25.500 به فروش رسیده است. لذا، برای آگاهی از نرخ سایر محصولات و اطلاع از وضعیت کنونی بازار فولاد داخلی، در ادامه همراه ما باشید. 


بررسی و تحلیل قیمت انواع محصولات فولادی


همان طور که در بخش ابتدایی بیان کردیم، در طی این روزها، قیمت آهن و محصولات فولادی، تغییرات چندانی را تجربه نکردند و در اغلب کارخانه ها و مبادی های فروش، با همان نرخ قبلی، معامله شدند. البته، در هفته گذشته قیمت هر کیلو آهن، افزایش جزئی را تجربه کرد که این افزایش، در پایان هفته تا حد زیادی فروکش کرد. لذا، در روزهای پایانی هفته گذشته و با آغاز این هفته، بازار آهن و فولاد در اغلب مبادی های فروش نوسانات چندانی نداشت و فضای کلی بازار تقریبا آرام شده است. علاوه بر مبادی های فروش، تعداد زیادی از شرکت ‌ها نیز نرخ آهن آلات را ثابت بیان کردند؛ البته، تعداد اندکی از آن ها با نوسان افزایشی و کاهشی جزئی نیز همراه بوده اند. 
علاوه بر بازار آهن، بهتر است تا بدانید که نرخ دلار هم که با کمی افزایش تا کانال ۵۲ هزار تومان رسیده بود که در طی روز گذشته، نرخ آن با کمی کاهش همراه بود و به کانال ۵۱ هزار تومان رسید. به طوری که در پایان روز گذشته، قیمت هر دلار در بازار آزاد، تقریبا به ۵۱ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است. در رابطه با نرخ محصولات فولادی اعم از میلگرد، به یاد داشته باشید که در طی روز گذشته، نرخ میلگرد در تعداد زیادی از مبادی های فروش دارای یک روند ثابت بود. اما، با این حال، تعدادی از کارخانه ‌های تولید کننده میلگرد، این محصول را با ۱۰۰ تا ۴۰۰ تومان افزایش قیمت به فروش رساندند و البته، در سمت مقابل، تعدادی از کارخانه ‌های تولید کننده میلگرد نیز این محصول را با ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی کاهش به فروش رساندند. به خاطر بسپارید که این میزان ها بسیار جزئی هستند و نوساناتی را در بازار به وجود نیاورده اند. 
علاوه بر میلگرد، قیمت پروفیل در و پنجره و همچنین، سایر پروفیل ‌ها نیز از این قاعده پیروی کرده و تقریبا در تمامی مبادی های فروش با ثبات همراه بوده است. همچنین، نرخ روز لوله درزدار و نرخ روز لوله بدون درز، نرخ روز لوله مانیسمان، نرخ روز لوله داربستی، نرخ روز لوله مبلی و ... نیز در تمامی مبادی های فروش با ثابت همراه بوده است. قیمت انواع تیرآهن ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده اند؛ به نحوی که قیمت روز تیرآهن هاش، قیمت روز تیرآهن لانه زنبوری و سایر تیرآهن ها نیز در تعداد زیادی از شرکت ‌ها و کارخانه های تولید کننده، ثابت بیان شدند. البته، بهتر است تا بدانید که نرخ هر شاخه تیرآهن ذوبی در برخی از سایزها، در کارخانه های ظفربناب و فولاد یزد تقریبا بین ۲۰ تا ۱۵۰ هزار تومان افزایشی یافته است. 
علاوه بر محصولات فولادی بیان شده، قیمت روز انواع نبشی، قیمت روز انواع ناودانی ایرانی و اروپایی، قیمت روز تیرآهن انواع سپری هم در تمامی شرکت ‌ها کارخانه های تولید کننده، ثابت اعلام شده است؛ اما، قیمت نبشی در کارخانه اشتهارد ۱۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است که این افزایش بسیار جزئی می باشد. قیمت روز انواع ورق های رنگی شیروانی، قیمت روز انواع ورق های روغنی و قیمت روز انواع ورق های گالوانیزه نیز تقریبا در تمامی شرکت‌ ها با ثبات همراه بوده است. لازم به ذکر است تا بدانید که قیمت روز انواع ورق های سیاه هم از این ثبات پیروی کرده و تقریبا در تمامی شرکت ها و کارخانه های تولدی کننده، ثابت بودند. البته، نرخ ورق سیاه در کارخانه فولاد مبارکه، در برخی از ضخامت‌ ها بین ۱۰۰ الی ۴۰۰ تومان کاهش پیدا کرده است. 

قیمت نبشی سبک و سنگین | فولاد فیدار
در رابطه با بازار آهن داخلی بهتر است تا بدانید که در طی روز گذشته، این بازار رکود سنگینی را تجربه کرده است؛ به نحوی که متقاضیان خرید بسیار کم بوده اند. با بررسی دلایل و علت های مختلف، می توانیم خدمت شما عزیزان بیان کنیم که علت های اصلی این مسئله کاهش نرخ دلار و انتشار اخبار سیاسی مثبت مانند: سفر پادشاه عمان به ایران در روز یکشنبه و همچنین، خبر احتمال توافق مصر و ایران بوده است. اما، احتمال دارد که این روند باقی نمانده و با در نظر گرفتن، پارامترهایی که در بازار آهن فعلی کشور وجود دارند، در دو هفته آتی سمت و سوی نوسانات قیمت آهن تغییر کند. لذا، باید تا آن زمان احتمالات و علت ها به خوبی بررسی شده و تا حد امکان، وضعیت بازار را پیش بینی کرد. 
بر اساس گزارشاتی که به دست ما رسیده است، در رابطه با محصولات صادراتی فولاد ایران، می توانیم بیان کنیم که در طی دو هفته گذشته، شاخص نرخ فولاد صادراتی کشور عزیزمان ایران، تقریبا در هر هفته ۳/۲ و ۲/۹ درصد، افزایش پیدا کرده است. لذا، با توجه قیمت محصولات فولادی منطقه cis و قیمت محصولات فولادی شرق آسیا، قیمت محصولات فولادی فوب ایران در وضعیت مناسبی قرار گرفته است. به یاد داشته باشید که علت اصلی این اتفاق، مربوط به بهبود قیمت‌ های منطقه ‌ای و کشورهای همسایه می باشد. لازم به ذکر است تا بدانید که اگر امکان صادرات فولاد از مسیر ترکیه و همچنین امکان صادرات فولاد به عراق راحت شود، وضعیت بازار صادراتی فولاد ایران، مطلوب تر خواهد شد. البته، در این صورت، قیمت های صادراتی فولاد کشورمان، روندی افزایشی را در پیش خواهند گرفت. در حال حاضر، محصولات فولادی بیلت و اسلب فوب کشورمان ایران، در پایین ‌ترین میزان خود قرار دارد؛ به طوری که قیمت آن ها تقریبا در هر یک تن، ۴۸۰ دلار اعلام شده که با کمی افزایش به ۴۹۴ دلار رسیده است. 
خلاصه مطلب
ما در این بخش تلاش کردیم تا شما را با وضعیت کنونی بازار فولاد داخلی آشنا کرده و نرخ کنونی تمامی محصولات را خدمت شما عزیزان اعلام کنیم. لذا، در حال حاضر شما می دانید که تقریبا تمامی محصولات فولادی در بازار داخلی با ثبات همراه هستند و فقط در برخی از مبادی های فروش، با کاهش و یا افزایشی جزئی رو به رو هستند. اگر که هر کدام از شما عزیزان می خواهید تا با نرخ روزانه هر محصول فولادی اعم از: میلگرد، تیرآهن، نبشی، ناودانی و .... به خوبی مطلع باشید، می توانید با همکاران ما در فولاد فیدار ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، اگر سوالی در این زمینه دارید می توانید با متخصصین ما ارتباط برقرار نموده و سوالات خود را مطرح کنید. 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ