فولاد فيدار

میزان تقاضای خرید میلگرد در هفته های آتی چگونه پیش بینی می شود؟

میزان تقاضای خرید میلگرد در هفته های آتی چگونه پیش بینی می شود؟

میلگرد یکی از اصلی ترین مصالح ساختمانی است که در بخش های مختلف ساختمان از آن استفاده می شود. به همین دلیل، افرادی که در کار ساخت و ساز هستند، همواره جویای قیمت این محصول می باشند. لذا، آن ها تحلیل ها و گزارش های روزانه بازار آهن را پیگیری کرده و با گران شدن دلار، نگران گران شدن محصولات در این بازار هستند. لازم به ذکر است تا بدانید که تقاضای خرید میلگرد با افزایش نرخ دلار دچار تغییراتی خواهد شد. اگر می خواهید که با این تغییرات آشنا شوید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. 


پیش بینی قیمت میلگرد در هفته سوم آبان


پیش از آن که بخواهیم شما عزیزان را با میزان تقاضای میلگرد در روزهای آتی آشنا کنیم، بهتر است بدانید که قیمت این محصول در هفته سوم آبان به چه نحوی می باشد. همه شما عزیزان می دانید که با افزایش نرخ دلار، تمامی محصولاتی که در بازار آهن و سایر بازارها هستند، دچار افزایش قیمت خواهند شد. بنابراین، بر اساس اتفاقات اخیر تنها چیزی که می توانیم از وضع بازار آهن و فولاد بیان کنیم، بلاتکلیف بودن تمامی فعالان این حوزه است.  تمامی افرادی که در این حوزه مشغول به کار هستند، از طرفی به خاطر برجام بلاتکلیف هستند و از طرفی دیگر، بازارسازی قیمت ها در بورس کالا سبب افزایش این بلاتکلیفی شده است.  
در هفته های اول آبان ماه، میزان عرضه در بازار آهن کمی با مشکل روبه رو شد که رفتار متفاوت فروشندگان سبب آن بود. به عبارتی دیگر می توان گفت که تقاضای ضعیف عده ای از خریداران، باعث شد تا این اتفاق رخ دهد. در رابطه با اوضاع این بازار، به طور کی می توانیم بیان کنیم که هیچ وحدت رویه ای در این بازار حاکم نیست و هر شخصی، بر اساس نیاز و علاقه خود فعالیت می کند. در رابطه با میلگرد نیز بهتر است تا بدانید که قیمت آن 50 الی 100 تومان افزایش پیدا کرده که این افزایش قیمت، در کارخانه های مختلف، متفاوت می باشد. به علت همین افزایش قیمت و نابسامان بودن وضع این بازار، تقاضا و اغلب معاملات از سوی خریداران، ضعیف به گوش می رسد. 

قیمت میلگرد
پیش بینی قیمت میلگرد در هفته های آتی


همان طور که در بخش پیشین مقاله بیان کردیم، قیمت میلگرد در هفته های آنیده دچار نوسان شده و با افزایش قیمت رو ه رو خواهد بود. دلیل گران شدن قیمت این محصول هم افزایش نرخ دلار و هم افزایش نرخ شمش می باشد. با این وجود، میلگرد خراسان با کمبود تقاضا مواجه است که این اتفاق منجر شده تا قیمت آن حدود 16 هزار تومان باشد. در حوزه تیرآهن ذوب آهن اصفهان نیز، بر اساس گزارش هایی که شده می توان گفت که قیمت های آن شاخه ای 20 الی 50 تومان افزایش یافته اند. در بازار ورق ها که شامل: قوطی و پروفیل و .... می شوند نیز می توان گفت که در هفته های آینده دچار افزایش قیمت خواهند شد. 


پیش بینی افزایش میزان تقاضا میلگرد


هم اکنون که با قیمت میلگرد در هفته های آینده آشنا شدید، ممکن است سوال کنید که میزان تقاضای خرید میلگرد در هفته های آینده چگونه خواهد بود؟ در پاسخ به این سوال باید بیان کنیم زمانی که یک محصول گران می شود دو حالت را پیش رو خواهد داشت. در حالت اول اغلب افراد آن را خریداری نمی کنند تا به قیمت قبلی باز گردد و ثبات پیدا کند. اما، در حالت دوم برخی از افراد از ترس گران تر شدن فورا به بازار مراجعه می کنند تا آن محصول را به میزان زیادی خریداری کنند. 
در بازار آهن نیز در اغلب اوقات افراد از حالت دوم پیروی می کنند و با افزایش نرخ یک محصول، فورا به سراغ خرید آن می روند. بنابراین، در رابطه با تقاضای میلگرد در هفته های آینده می توانیم پیش بینی کنیم که میزان تقاضای خرید آن بیشتر از هفته سوم بان خواهد بود. لازم به ذکر است تا بدانید که با عرضه دلار در صرافی ها، قیمت آن کمی ارزان تر شده است که این اتفاق ممکن است تا در روزهای آینده در بازار آهن نیز تاثیر بگذارد. اما، چون این کاهش قیمت جزئی است، قیمت ملیگرد چندان کاهش نخواهد یافت. 
به یاد داشته باشید که افزایش نرخ دلار، جو روانی بازار آهن را برهم ریخته است و این اتفاق می تواند در طی روزها و هفته های آینده، تاثیر بیشتری داشته باشد. حال در رابطه با پیشینی تقاضا و قیمت تمامی محصولات آهنی و فولادی می توانیم بیان کنیم که به طور کلی قیمت تمامی محصولات در بازار آهن آلات یک روند صعودی خواهند داشت که این روند، با افزایش قیمت شمش، افزایش قراضه آهنی و هم چنین افزایش نرخ دلار، به تحقق خواهد پیوست. البته، فراموش نکنید که گاهی اوقات ممکن است اتفاقاتی رخ دهد که پیش بینی های مربوطه به این بازار را دچار اختلال کند.

قیمت میلگرد
برآورد و تخمین قیمت میلگرد در سال 1401


همان طور که در بخش اولیه مقاله بیان کردیم، یکی از اصلی ترین و ضروری ترین محصولات در ساختمان سازی، میلگرد است. بنابراین، زمانی که ساختمان سازی رونق دارد، تقاضای خرید این محصول نیز افزایش می یابد. به یاد داشته باشید که با افزایش تقاضا، قیمت آن نیز گران تر می گردد. لازم به ذکر است تا بدانید که از لحاظ تکنیکالی ممکن است اتفاقا رخ دهد که این گران شدن قیمت را تحت تاثیر قرار داده و موجب کاهش قیمت میلگرد شود. در واقع، ممکن است که توافق شده و نرخ دلار کاهش یابد، لذا، فقط به پیش بینی ها اتکا نکنید و همه جوانب را در نظر بگیرید. 


خلاصه مطلب
ما در این بخش سعی داشتیم که شما عزیزان را با میزان تقاضای خرید میلگرد در روزها و هفته های آینده، آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که همواره قیمت تمامی محصولات آهنی و فولادی، تحت تاثیر مابقی بازارها اعم از دلار و طلا و ... قرار می گیرند. بنابراین، زمانی که دلار، طلا و ... گران شوند، قیمت تمامی محصولات در بازار آهن نیز افزایش می یابند. زمانی که یک محصول گران شود در عرضه و تقاضای آن نیز اختلال ایجاد شده و فعالان این حوزه دچار مشکلاتی می شوند. اگر تصمیم دارید تا با قیمت روز تمامی محصولات آهنی اعم از ناودانی، نبشی و ... آشنا شوید، می توانید با همکاران ما در فولاد فیدار در ارتباط باشید. آن ها قیمت دقیق تمامی این محصولات را به شما عزیزان بیان کرده و شما را در زمان خرید راهنمایی می کنند. 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ