فولاد فيدار

رشد تولید فولاد در 8 ماهه اول سال

رشد تولید فولاد در 8 ماهه اول سال

همان طور که همه ما می دانیم، فولاد یکی از اصلی ترین و پرکاربرد ترین تجهیزاتی است که در صنایع مختلف از آن استفاده می کنند. به همین دلیل، افرادی که از این محصول استفاده می کنند، همواه به دنبال نرخ رشد تولید و نرخ رشد قیمت آن هستند. در واقع، اطلاع از نرخ رشد فولاد و اطلاع از قیمت تیرآهن و قیمت محصولات فولادی برای تمامی افراد اعم از افرادی که در این صنعت مشغول به کار هستند، اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر شما هم جز این افراد هستید، برای اطلاع از رشد تولید فولاد در 8 ماهه اول سال، در ادامه با ما همراه باشید. ما در ادامه هر آن چه که باید در رابطه با رشد فولاد در چند ماهه گذشته سال بدانید را به طور کامل برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. 


نرخ رشد تولید فولاد در سال جاری 


در رابطه با نرخ رشد تولید در سال جاری، باید خدمت شما عزیزان بیان کنیم که محصولات فولادی در 8 ماهه گذشته نسبت به سال گذشته، رشد چشمگیری داشته اند. بر اساس آمارها و گزارش هایی که به دست ما رسیده است، در 8 ماهه اول سال، روند تولیدی تمامی محصولات فولادی، صعودی بوده اند به نحوی که 12 الی 19 درصد بیشتر از سال گذشته بوده اند. بر اساس آمارهای مربوطه، از ابتدای سال 1401 تا به امرزو، تولید آهن اسفنجی بیشترین میزان تولید را در بر گرفته است. به طوری که این محصول، به طور میانگین 19 درصد رشد تولید داشته است. در مقابل آهن اسفنجی، مقاطع تخت فولادی قرار دارند که این مقاطع، در طی 8 ماه گذشته رشد تولیدی 12 درصدی داشته اند. لذا، قیمت گذاری آن ها نیز با یکدیگر متفاوت بوده است. 
به طور کلی می توانیم باین کنیم که تمامی مقاطع تخت فولادی حدودا 5 میلیون و 314 هزار تن تولید شده اند. اما، در سال گذشته همین مقاطع حدودا 4 میلیون و 774 هزار تن تولید شده بودند که این اتفاق منجر به کمبود عرضه مقاطع فولادی در بازار شد. علاوه بر این، بهتر است بدانید که 12 میلیون و 670 هزار تن محصولات فولادی، 18 میلیون و 268 هزار تن شمش های فولادی و .... به تولید رسیده اند. لذا، این محصولات فولادی دارای نرخی 15 درصدی و شمش های فولادی دارای نرخی 16 درصدی هستند. 

قیمت فولاد، قیمت میلگرد، قیمت آهن
رکورد شکستن میزان تولید فولاد با رشد 20 درصدی


براساس آمارها و گزارشاتی که انجمن تولیدکنندگان فولاد کشورمان ایران منتشر کرده است، می توانیم باین کنیم که در 8 ماهه اول سال جاری، 9 میلیون و 53 هزار تن محصولات فولادی، 12 میلیون و 651 هزار تن فولاد میانی، 14 میلیون و 653 هزار تن نیز آهن اسفنجی در کشورمان تولید شده و به فروش رسیده است. بر اساس این آمارها، رشد تولید این محصولات در 8 ماهه اول امسال، نسبت به مدت مشابه سال های گذشته 20 درصد در محصولات فولادی و 19 درصد در آهن اسفنجی بوده است. با نگاهی جزئی تر و دقیق تر به آمارهای این سازمان، می توان ذکر کرد که رشد تولید تیرآهن در ماه های سپری شده از سال 10 درصد، رشد تولید میلگرد 22 درصد، رشد تولید نبشی و ناودانی 15 درصد و در کل رشد تولید تمامی مقاطع طویل فولادی 21 درصد می باشند.
علاوه بر این، در بخش مقاطع تخت فولادی نیز رشد آن ها حدودا 20 درصد بوده است. لازم به ذکر است تا بدانید که در بخش فولاد میانی، رشد تولید بیلت و بلوم 18 درصد، رشد تولید اسلب 15 درصد می باشند. لذا، با بررسی مقایسه ‌ای که از وضعیت تولید فولاد و محصولات آن در سال های اخی انجام شده، می توان نتیجه گرفت که  در طول 8 ماهه ساله ای 1394 تا 1401، میزان تولید هشت ماهه اول امسال بالاترین و بیشترین میزان تولید فولاد را در کشور در بر گرفته است. در واقع، تولید محصولات فولادی در امسال یک رکورد برای صنعت فولاد ایران محسوب می گردد. 
به نحوی که در بخش تولید این محصولات فولادی نرخ تولید 9 میلیون و 53 هزار تن بوده که بیشترین مقدار آن طی 8 سال گذشته مربوط به سال 97 با 8 میلیون و 810 هزار تن می باشد که رقم تولید امسال، 243 هزار تن بیشتر از سال 97 است. در بخش فولاد میانی نیز تولید ماه های گذشته سال جاری، 12 میلیون و 651 هزار تن بوده که در مقایسه با بیشترین رقم سال های گذشته که مربوط به سال 99 با 12 میلیون و 354 هزار تن بوده، تقریبا 300 هزار تن بیشتر می باشد. همچنین، در بخش آهن اسفنجی نیز نرخ  تولید 14 میلیون و 653 هزار تن در فصول گذشته سال است که در مقایسه با بیشترین نرخ 8 سال گذشته که برای سال 99 با 12 میلیون و 883 هزار تن بود، یک میلیون و 770 هزار تن بیشتر می باشد.  


رشد 5 درصدی تولید محصولات فولاد در ماه های اول سال 1401

انواع فولاد، قیمت اهن، قمیت نبشی، قیمت ناودانی
بر اساس آمارهایی که از انجمن فولاد به دست ما رسیده است، مجموع تولید فولاد میانی کشور در ماه های اول سال 1401، 5 میلیون و 885 هزار تن بوده که نسبت به ماه های اول سال های گشته، رشدی صعودی داشته است. لازم به ذکر است تا بدانید که میزان تولید بیلت و بلوم در ایران، امسال با رشدی ۲ درصدی داشته و به ۳ میلیون و ۴۱۳ هزار تن رسیده است. همچنین، میزان رشد تولید اسلب نیز در ماه های اول سال جاری با افزایش ۹ درصدی نسبت به ماه های اول سال های گذشته، به ۲ میلیون و ۴۷۲ هزار تن رسیده است.
به طور کلی می توانیم بیان کنیم که در ماه های ابتدایی سال، در کل مجموع تولیدات محصولات فولادی نسبت به سال های گذشته، نرخ رشد 5 درصدی داشته که مجموع این تولیدات فولادی به ۳ میلیون و 797 هزار تن رسیده است. از این نرخ 2 میلیون و 28 هزار تن آن محصولات طویل و 1 میلیون و 769 هزار تن آن محولات تخت هستند. بهتر است تا بدانید که تولید میلگرد نیز در ماه های اولیه سال 1401 دارای رشد 4 درصدی بوده است. نرخ رشد تولید میلگرد نیز در مقایسه با سال های گذشته، بیشتر شده است. 


خلاصه مطلب
ما در این بخش سعی داشتیم تا شما را با رشد تولید فولاد در ماه های اولیه سال 1401 آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که شما عزیزان با دانستن این نرخ های رشد، می توانید قیمت حدودی هر یک از محصولات فولادی و یا آهنی را در آینده پیش بینی کنید. در واقع، هر چه این تولیدات بیشتر شود، بازار بیشتر رونق گرفته و قیمت آن ها نیز افزایش پیدا می کنند. اگر سوالی در رابطه با این موضوعات دارید و یا می خواهید هر یک از محصولات فولادی را تهیه کنید، و یا از قیمت میلگرد، قیمت نبشی، قیمت ناودانی مطلع شوید، می توانید با همکاران ما در فولاد فیدار در ارتباط باشید. آن ها سوالات شما را پاسخ داده و بهترین محصولات فولادی و یا آهنی را به شما ارائه می کنند. 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ