فولاد فيدار

تاثیر توافق ایران و عربستان بر قیمت آهن آلات

تاثیر توافق ایران و عربستان بر قیمت آهن آلات

بر اساس جدید ترین اخباری که به دست ما رسیده است ایران در تلاش است تا با کشور عربستان توافق کند که اگر این توافق انجام شود، قیمت ها در تمامی بازارها الخصوص بازار ارز و آهن، دچار تغییراتی خواهند شد. به نحوی که حتی با انتشار این خبر، نرخ دلار به میزان قابل توجهی کاهش یافت. این اتفاق باعث شد تا نرخ آهن و فولاد نیز در بازار آهن کاهش پیدا کند. لذا، اگر می خواهید با میزان تاثیر توافق ایران و عربستان بر قیمت نهایی آهن آلات آشنا شوید و اطلاعات کاملی در این زمینه به دست آورید، در ادامه با فولاد فیدار همراه باشید. 


بررسی نوسانات بازار آهن پس از انتشار خبر توافق ایران و عربستان 


همان طور که در بخش ابتدایی عرض کردیم، حتی با انتشار خبر توافق بین ایران و عربستان، قیمت دلار کاهش یافت. با تغییر در نرخ دلار، قیمت محصولات آهنی و فولادی همچون: تیرآهن، میلگرد، انواع ورق ها و .... نیز کاهش پیدا کرده اند. به نحوی که نرخ تیرآهن و میلگرد در واکنش به افت نرخ دلار، تقریبا ۸ تا ۱۰ درصد ارزان‌ تر از پیش شد. این در حالی است که نرخ محصولات در بازار آهن دارای روندی صعودی بودند و قیمت هایی را ثبت کردند که تا به امروز تجربه نشده بودند. بنا به گزارشات و اطلاعاتی که به دست ما رسیده است، می توانیم بیان کنیم که روند نزولی قیمت ها همچنان در بازارها الخصوص بازار آهن ادامه خواهد داشت. 
به طوری که در این هفته، قیمت هر یک کیلو گرم میلگرد آجدار در کارخانه تقریبا 1.6 درصد کاهش یافت و نرخ آن تقریبا 25 هزار و 30 تومان اعلام شد. لازم به ذکر است تا بدانید که میلگرد ۱۲ هم از نسبت به هفته گذشته ارزان تر شد که در هفته گذشته تقریبا هر یک کیلو گرم آن ۲۴ هزار و ۹۸۰ تومان بود که با افت 1.6 درصدی در این هفته رو به رو شد. اما، قیمت تیرآهن به صورت جزئی کاهش پیدا نکرد و روند نزولی آن با شدت بیشتری همراه بود. به طوری که هر شاخه تیرآهن ۱۴ تقریبا ۴ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان معامله شد که این میزان، نشان دهنده افت 10 درصدی نرخ آن می باشد. علاوه بر این، هر یک کیلو تیرآهن ۱۴ هم با کاهش ۸.۶ درصد در درب کارخانه، حدودا ۳۲ هزار تومان معامله شد. 

قیمت آهن آلات | فولادفیدار
انواع ورق همچون: ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق روغنی و ... نیز از این قاعده مستثنی نبودند و بین 3 الی 7.5 درصد کاهش قیمت داشتند. به طوری که قیمت ورق سیاه نسبت به هفته گذشته، با کاهش ۳ تا ۷.۵ درصدی، ۳۲ هزار و ۱۵۶ تومان معامله شد. ورق رنگی فولاد مبارکه در سایز ۱۲۵۰ هم کاهش 2.8 درصدی داشت و قیمت آن تقریبا ۶۳ هزار و ۴۸۷ تومان اعلام شد. ورق رنگی چینی هم در سایز های ۱۰۰۰ و ۱۲۵۰ دچار کاهش ۳.۴ درصدی بود. 


جدید ترین اخبار توافق ایران و عربستان


در حال حاضر که دانستید با منتشر شدن خبر توافق بین ایران و عربستان وضعیت بازارهای مختلف چگونه است، بهتر است که با جدید ترین سخنان و اخبار در این حوزه نیز به خوبی آشنا شوید. رییس سابق اتاق بازرگانی ایران و امارات در این باره بیان کرده است: «کشورمان ایران با کشور چین نیز مراودات اقتصادی سنگینی خواهد داشت و در حال حاضر موضوع پو‌ل‌ های بلوکه شده ایران در این کشور مطرح می باشد. لذا، اگر پول ‌های بلوکه شده ایران، به شکل درهم از امارات بازگردد، این درهم‌ ها تاثیر بسیار زیادی را در بازار ارز ایران خواهند گذاشت .» وی در ادامه بیان کرد :« تاثیر ارتباطات ایران و عربستان در منطقه ما، تقریبا غیر قابل انکار می باشد و می توانیم بیان کنیم که هر چه که این روابط بلند مدت تر باشند، تاثیراتشان بیشتر خواهد بود. در واقع، اگر مشکل بین ایران و عربستان رفع شود، شاهد گشایش های خوبی از هر لحاظی خواهیم بود.» 
رییس سابق اتاق بازرگانی ایران و امارات در ادامه اظهار کرد: «در حال حاضر هیچ جزئیاتی توسط کشور ایران مبنی بر توافق با عربستان منتشر نشده است. البته، لازم ذکر است تا بدانید که توافق این دو کشور مبنی بر دایر کردن سفارتخانه‌ های آن ها در هر دو کشور می باشد که رسانه‌ های عربستان اعلام نموده اند در طی دو ماه آینده سفارتخانه ‌هایی را بازگشایی خواهند کرد. این خبر فضای سیاسی بین دو کشور را گشوده نشان می ‌دهد؛ اما، باید نوع و سطح همکاری‌ آن ها به طور کامل، مور بررسی قرار گیرد. البته، نکته ‌ای بسیار مهم در این زمینه وجود دارد که آن هم بار روانی مثبت این خبر می باشد.» 
فرزانگان تاکید بسیار زیادی بر باور مثبت روانی این خبر دارد و در ادامه سخنانش بیان می کند که :« اگر بار مثبت این خبر ادامه داشته باشد، فشار از روی بازار برداشته می شود. بنابراین، من اعتقاد دارد که در این زمینه باید صبور بود تا از سمت کشورمان ایران، جزییات توافقات به صورت کامل، مشخص شود. بر اساس تجربیات گذشته، پیش‌بینی می کنم که اگر سفارت عربستان در ایران بازگشایی شود، همکاری ‌های آتی ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس، آغاز خواهد شد. این امر باعث می شود تا روابط ایران در منطقه به طرز چشمگیری بهبود پیدا کند. البته، باید رقابت منطقه ای را نیز در نظر بگیریم. زیرا، در یک مقطع به صورت کوتاه مدت، کشور امارات دنباله روی عربستان بود که خوشبختانه امروز شاهد این رویه نمی باشیم .»

قیمت روزانه آهن آلات | فولادفیدار
وی در ادامه اظهار کرد :« توافق با کشور عربستان موجب می شود تا کشورمان فرصت های بیشتری را به دست آورد. به طور مثال: ممکن است با نزدیک شدن به کشور عربستان، در آینده بتوانیم با کشورهای مجاور آن همچون امارات نیز مراوده داشته باشیم. به طوری که هم اکنون شاهد آن هستیم، کشور امارات در حال حاضر بالای 22 میلیارد دلار با ایران مراوده اقتصادی دارد که این مبلغ، برای کشور ما میزان زیادی است. نکته دیگری که در این زمینه حائز اهمیت است، متصل بودن ایران و امارات از نظر جغرافیایی به هم می باشند. این نشان دهنده امکان صادرات و واردات آهن، فولاد و ... به این کشور می باشد.»
خلاصه مطلب
ما در این بخش از خبر تلاش کردیم تا شما عزیزان را با جدیدترین اخبار در رابطه با توافق ایران و عربستان آشنا کنیم و هر آن چیزی که باید در این زمینه بدانید را برای شما بازگو نماییم. به یاد داشته باشید که توافق ایجاد شده در روابط کشورمان ایران و کشور عربستان در تمامی بازارهای داخلی کشورمان و بازارهای خارجی منطقه، تاثیر می گذارد. لذا، امیدواریم که این اتفاق رخ داده و در آینده شاهد رونق در بازارهای داخلی و خارجی باشیم. اگر نیاز دارید تا اطلاعات کاملی را در رابطه با جدید ترین اخبار این حوزه به دست آورید، می توانید با همکاران ما در فولاد فیدار ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این، اگر می خواهید محصولات آهنی و فولادی همچون: میلگرد، تیرآهن، نبشی و .... را با قیمتی مناسب و کیفیتی عالی خریداری کنید، می توانید با همکاران ما در بخش فروش ارتباط برقرار نمایید. 


 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ