فولاد فيدار

افزایش قیمت محصولات مفتولی در چند روز آینده

افزایش قیمت محصولات مفتولی در چند روز آینده

محصولات مفتولی در صنعت های مختلفی از جمله صنعت ساخت و ساز، کاربرد بسیار زیادی دارند. قیمت این محصولات با توجه به شرایط پیش آمده دچار نوسان شده است که دلایل این نوسانات بسیار گسترده می باشند. اگر می خواهید که با جدید ترین پیش بینی ها و تحلیل های قیمت محصولات مفتولی آشنا شوید و یا علت این نوسانات را بدانید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه جدیدترین اخبار قیمتی محصولات مفتولی و موضوعات مربوط به آن را بیان خواهیم کرد. 


تحلیل دلایل نوسان قیمت محصولات مفتولی 


همان طور که در بخش ابتدایی بیان کردیم، در طی روزهای گذشته نوساناتی در قیمت محصولات مفتولی به وجود آمده که سبب شده اند تا قیمت آن ها روندی صعودی داشته باشد. البته، لازم به ذکر است تا بدانید که گاهی اوقات نیز این نوسانات سبب کاهش قیمت می شوند. برخی از مهم ترین نوسانات تاثیر گذار بر قیمت محصولات مفتولی، شامل موارد زیر می باشند: 


عدم توجه دولت به مشکلات بخش فولاد و محصولات مفتولی


با توجه به شرایط پیش آمده در کشورمان، برخی از کارشناسان و فعالان حوزه آهن آلات، اعتقاد دارند که دولت واکنشی نسبت به تولید کنندگان داخلی نشان نداده و به آن ها بی توجهی کرده است. این افراد از دولت می خواهند تا در طی یک نشست با مسئولین این حوزه، مشکلات را برطرف نماید. البته، توجه دولت به این حوزه با دخالت آن بر قیمت ها متفاوت می باشد.
لذا، یکی از اعضای انجمن تولید فولاد و محصولات مفتولی در رابطه با این مسله بیان کرد :« اگر کارشناسان فولاد و آهن در طی یک جلسه دور هم جمع نشوند و مشکلات را حل نکنند، دولت مجبور به مداخله خواهد شد. دخالت دولت در قیمت های این بازار، ممکن است که به ضرر همه ما باشد. علاوه بر این، با اوضاع به وجود آمده در کشور، دولت درگیر مشکلات دیگری است و وقتی برای حل مشکلات فولاد و محصولات مفتولی ندارد.»

دخالت بیش از حد دولت در نرخ گذاری قیمت محصولات مفتولی

قیمت محصولات مفتولی
یکی دیگر از دلایل ایجاد نوسان قیمت محصولات مفتولی، دخالت بیش از حد دولت است.  در واقع، دولت اگر بی توجه باشد و یا بیش از حد در این حوزه دخالت کند، در هر دو صورت دچار ایجاد نوسان قیمت در این بازار می شود. زیرا، گاهی اوقات دولت با دخالت های بیش از اندازه در رابطه با نرخ های محصولات آهنی، فولادی و مفتولی، سبب می شود تا مشکلاتی در این بازار به وجود آیند.  به طور مثال: زمانی که یک تولید کننده مواد اولیه یک محصول را با قیمت بالایی خریداری کند، ناچار است تا محصولات خود را نیز با قیمتی گران تر به فروش برساند. اما، اگر دولت او را مجبور به کاهش قیمت کند، تولید کننده یا از تولید دست می کشد و یا دچار ضررهای مالی می شود.  
به عبارتی دیگر می توان گفت که دولت همواره تاکید می کند که تولیدکنندگان باید مواد اولیه را از کارخانه های داخلی تهیه کنند. اما، مواد اولیه موجود در کشورمان دچار کمبود است؛ به نحوی که هم اکنون معادن سنگ آهن در کشورمان، تنها از ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت خود، استفاده می نمایند. این میزان، مواد اولیه تمامی کارخانه های کشور را تامین نمی کند و تولید کنندگان ناچار هستند تا مواد اولیه را از خارج وارد نمایند. لذا، دخالت دولت در این زمینه نیز سبب می شود تا محصولات مفتولی دچار کاهش یا افزایش قیمت شوند. 


افزایش قیمت محصصولات مفتولی در چند روز آینده


هم اکنون که به طور کامل با علت های نوسان قیمت محصولات مفتولی آشنا شدید، بهتر است بدانید که قیمت این محصولات در طی چند روز آینده چگونه خواهند بود. بنا به دلایلی که بیان کردیم، می توانید نتیجه بگیرید که در روزهای آینده شاهد افزایش قیمت در این حوزه خواهیم بود. علاوه بر دلایل ذکر شده، عوامل دیگری نیز وجود دارند که سبب می شوند تا قیمت محصولات مفتولی و فولادی در آینده روندی صعودی داشته باشند. یکی از اصلی ترین این دلایل، افزایش نرخ ارز و دلار می باشد. 
در هفته سوم آبان مشاهده کردیم که به یک باره نرخ دلار افزایش یافت. افزایش نرخ دلار موجب می شود که نرخ مواد اولیه افزایش یافته و در نتیجه محصولات مفتولی با قیمتی گران تر به فروش برسند. این افزایش قیمت ها به نحوی است که دیروز در بازار آهن و فولاد، برخی از این محصولات مفتولی با افزایش 100 الی 800 تومانی مواجه شدند. لازم به ذکر است تا بدانید که در روز گذشته انواع سیم های مفتولی در این بازار، از 21300 تومان تا 22500 معامله شدند. لذا، امروز این قیمت ها نیز افزایش یافته و انواع سیم های مفتولی با قیمتی بیشتر معامله خواهند شد.

 
تغییر قیمت سیم مفتول در روزهای پایانی آبان

سیم مفتول  | قیمت مفتولی
برخی از فعالان حوزه بازار و فولاد، پیش بینی می کنند که در روزهای پایانی آبان ماه، قیمت محصولات مفتولی پا به پای قیمت دلار، افزایش خواهند یافت و در یک مسیر افزایشی قرار خواهند گرفت. تمامی این موارد نشان دهنده آن هستند که اغلب محصولات مفتولی دچار نوسان قیمت شده اند. اما، به یاد داشته باشید که علاوه بر قیمت دلار، دلایل دیگری نیز برای افزایش قیمت این محصولات وجود دارند. یکی از مهم ترین این دلایل، رشد قیمت شمش می باشد. لذا، زمانی که قیمت شمش افزایش یابد، در مقابل قیمت محصولات مفتولی نیز افزایش می یابند. 
به یاد داشته باشید که تمامی این نوسانات زمانی رخ دادند که ذهنیت عموم افراد و تولید کنندگان در این بازار، آماده رشد صعودی قیمت محصولات مفتولی در این بازار بودند. به طور مثال: در طی روزهای گذشته، به صورت متوالی شاهد رشد قیمت‌ سیم مفتولی در بازار بودیم. این اتفاق، حاکی از آن است که تعداد زیادی از فروشندگان، قیمت ‌های پیشنهادی محصولات خود را با افزایشی روز افزون اعلام کرده و در نهایت به فروش خود می رسانند. هیچ یک از افراد نیز در این باره اعتراصی نکردند و رشد قیمت را در این حوزه، پیش بینی کرده و عادی می دانستند. لذا، می توانیم بیان کنیم که ذهنیت عموم افراد آماده این اتفاقات و صعود قیمت ها در این حوزه بود. 

خلاصه مطلب
ما در این بخش سعی کردیم تا شما عزیزان را با دلایل نوسان قیمت محصولات مفتولی آشنا کنیم. همچنین، شما را با تحلیل ها و پیش بینی های مربوط به قیمت این محصولات در طی روزهای آتی آشنا کردیم. لذا، اگر تصمیم دارید تا در روزهای پایانی آبان و یا اوایل آذر ماه هر یک از محصولات مفتولی را خریداری کنید، با در نظر گرفتن تحلیل های ذکر شده، می توانید به خرید اقدام کرده و یا از خرید منصرف شوید. اگر در این زمینه به راهنمایی نیاز دارید و یا می خواهید سیم های مفتولی، میلگرد، نبشی، ناودانی و یا سایر محصولات را خریداری کنید، می توانید با همکاران ما در فولاد فیدار ارتباط برقرار کنید. 

ارتباط در واتس اپ

ارتباط در واتس اپ